Po tym, jak na początku tego roku rynek z dużym zainteresowaniem przyjął nową naczepę kurtynową Kässbohrer, producent zdecydował się na wprowadzenie podobnych zmian w swoich naczepach burtowych. Generalnym importerem tej marki w Polsce i krajach bałtyckich jest Timex S.A.
Najważniejsza zmiana dotyczy wprowadzenia do standardu profilu K-Fix, który umożliwia zamocowanie pasów transportowych w dowolnym miejscu obrzeża ramy naczepy. Powszechnie stosowane systemy mocowania bywają zawodne, gdy np. szeroki ładunek przykrywa pierścienie do mocowania. W przypadku systemu K-Fix pasy można zapinać swobodnie także w takich sytuacjach. Jego zaletą jest duża elastyczność, bo punkty mocowania są rozmieszczone co 10 cm. Każdy z otworów ma wytrzymałość dwóch ton, czyli taką samą jak popularne pierścienie do mocowania. Nowy system jest zgodny z normą EN12642XL, dotyczącą zabezpieczania ładunków. Biorąc pod uwagę coraz bardziej rygorystyczne podejście polskich i zachodnioeuropejskich służb kontrolujących transport pod kątem bezpiecznego mocowania ładunku, to rozwiązanie zdecydowanie pomoże spełnić ich wymagania.
Druga istotna zmiana to pełna przednia ściana. Przy przewożeniu kartonów i innych drobnych elementów ładunek nie będzie wypychał plandeki, lecz będzie się opierał na solidnej ścianie przedniej. Dodatkowo, podobnie jak w poprzedniej wersji, dolna cześć ściany jest dodatkowo wzmocniona płytą osłonową. Nowa konstrukcja jest lżejsza od dotychczasowej burtówki, a jak wiadomo optymalizacja ciężaru ramy umożliwia przewożenie większego ładunku.
Nowa konstrukcja ramy pozwala montować praktycznie każde wyposażenie bez konieczności spawania, czy nawet wiercenia dodatkowych otworów. Do wyboru są małe lub większe skrzynki narzędziowe, zbiorniki na wodę, drabinki aluminiowe, pierścienie RORO, skrzynie na palety i inne wyposażenie na życzenie.
Na tylnej ścianie nabywcy mają do wyboru pełne drzwi panelowe lub burtę aluminiową o wysokości 600 mm.
Bez zmian pozostaje dach przesuwany - sprawdzona przez lata konstrukcja Edscha, który, według producenta i dystrybutora, nawet po 10 latach użytkowania działa bez zarzutu. Podobnie jest z innymi drobnymi elementami docenionymi przez przewoźników w poprzednim modelu, jak np. tylne odboje rolkowe, boczne odboje osłaniające burty, uchylne kosze na koła zapasowe czy też funkcjonalne drabinki aluminiowe.