Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Nowa gama budowlanych Renault Trucks

Typoszeregi C i K gotowe do pracy
22.11.2013 00:00:00
Renault Trucks wprowadziło na rynek całkowicie nową gamę pojazdów budowlanych, którą tworzą dwa typoszeregi: C - pojazdy dla transportu budowlanego - oraz K - pojazdy dla ciężkiego transportu budowlanego. Niedawno odbyła się dynamiczna prezentacja tych pojazdów dla dziennikarzy, na terenie kamieniołomu w okolicach Barcelony.
Renault Trucks wprowadziło na rynek całkowicie nową gamę pojazdów budowlanych, którą tworzą dwa typoszeregi: C - pojazdy dla transportu budowlanego - oraz K - pojazdy dla ciężkiego transportu budowlanego.
Niedawno odbyła się dynamiczna prezentacja tych pojazdów dla dziennikarzy, na terenie kamieniołomu w okolicach Barcelony.
Chcąc zaoferować klientom produkty o najwyższej niezawodności, producent zainwestował w ich rozwój znaczne środki. Pojazdy poddano serii rygorystycznych testów jakościowych i eksploatacyjnych w rzeczywistych warunkach. Cechy, takie jak wytrzymałość, komfort pracy, ładowność, trakcja, nowe silniki Euro 6, niskie zużycia paliwa i łatwość zabudowy mają czynić z tych pojazdów pożądane narzędzia do realizacji wymagających zadań w transporcie budowlanym.
Budowlane pojazdy Renault Trucks C, dostępne z dwiema różnymi szerokościami kabin, zapewniają dużą ładowność, niskie zużycie paliwa i komfort jazdy porównywalny z pojazdami długodystansowymi. Dzięki cechom, takim jak właściwości trakcyjne i prześwit, stanowią one atrakcyjną propozycję m.in. dla klientów z branży robót ziemnych. Z kolei seria K ustanawia nowe standardy w zakresie wytrzymałości i prześwitu. Nowe pojazdy posiadają udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6, oraz wyróżniającą się na tle pozostałych modeli kabinę.
Zmiany w kabinach
W nowej gamie pojazdów budowlanych wprowadzono wiele zmian, z których na szczególną uwagę zasługują kabiny. Są one bardziej przestronne, komfortowe i ergonomiczne oraz wyposażone w obrotowe przełączniki. Ponieważ pojazdy te mają wytrzymywać najtrudniejsze warunki użytkowania, wrażliwe podzespoły są chronione przed uszkodzeniem. Zarówno w serii K, jak i C są dostępne zderzaki wykonane w całości ze stali.
Pojazdy są wyposażone w podgrzewane i regulowane podwójne lusterka, reflektory doświetlające zakręt, elektrycznie sterowany automatyczny hamulec postojowy, uruchamiany w chwili wyłączania silnika, układ wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Aid), alarm antywłamaniowy i różnego rodzaju elementy ułatwiające montaż zabudowy.
Dzięki zmniejszeniu wysokości tunelu silnika do 200 mm, kabiny są bardziej przestronne niż w poprzednich modelach. Otaczająca kierowcę deska rozdzielcza zapewnia kierowcy łatwy dostęp do wszystkich głównych elementów sterujących i posiada wbudowany czytelny, kolorowy wyświetlacz informacyjny o przekątnej 7'' (największy na rynku). Ergonomiczne koło kierownicy, regulowane w trzech płaszczyznach, oraz fotel o zakresie regulacji wzdłużnej 200 mm pozwalają każdemu kierowcy przyjąć najdogodniejszą dla siebie pozycję za kierownicą.
Zapewniono także łatwy dostęp do kabiny i zabudowy. Z boku kabiny znajduje się stopień wejściowy, ułatwiający kierowcy kontrolę ładunku, zaś z przodu wbudowano antypoślizgowe stopnie umożliwiające wygodny dostęp do przedniej szyby w celu jej oczyszczenia. W pojazdach serii C i K nie zabrakło również schowka, dostępnego zarówno w wnętrza, jak i z zewnątrz kabiny, co ułatwia umieszczanie i wyjmowanie z nich ciężkich przedmiotów.
Ciężarówka musi przynosić zysk...
W celu zagwarantowania użytkownikom niskiego zużycia paliwa, a tym samym niższych kosztów eksploatacji, producent już na wczesnym etapie projektowania pojazdów skoncentrował się na ekonomice paliwowej. Kabina i każdy podzespół układu napędowego sprzyja oszczędzaniu paliwa. Pochylenie przedniej szyby o 12 stopni i nadanie kabinie trapezowego kształtu spowodowało poprawę współczynnika oporu powietrza (Cx) o 12%.
Co więcej, nabywcy nowych pojazdów budowlanych mogą liczyć na większą opłacalność eksploatacji, wynikającą z bezkonkurencyjnych - jak zapewnia producent - osiągów nowych jednostek napędowych Euro 6.
Dzięki konstrukcji zoptymalizowanej pod względem masy własnej, seria C osiąga wyjątkową ładowność, do 22,8 t w pojazdach o konfiguracji osi 8x4. Pojazdy K charakteryzują się dopuszczalną masą całkowitą do 50 t i mogą tworzyć zestawy drogowe o masie całkowitej do 120 t. W pojazdach wprowadzono szereg ułatwień dla firm zabudowujących, pozwalających im skrócić czas montażu zabudowy, a tym samym czas dostawy pojazdu o 20%.
... I musi być niezawodna
Nowa budowlana gama Renault Trucks została zaprojektowana w ścisłej współpracy z klientami z całego świata, obejmującej wszystkie fazy procesu: od założeń projektowych po testy eksploatacyjne. Przeprowadzone testy jakości i trwałości były najbardziej rygorystyczne w całej historii firmy. Nowe pojazdy były testowane przez wybranych klientów w rzeczywistych warunkach eksploatacji i poddawane rygorystycznym testom, obejmującym próby na torze doświadczalnym i badania stanowiskowe. Badano ich odporność na korozję w próbach brodzenia w głębokiej wodzie i spryskiwania zasolonym błotem.
Część testów przeprowadzono w skrajnych warunkach atmosferycznych, w temperaturach od -40°C do +60°C. - Testowe pojazdy budowlane transportowały dłużyce w Kamerunie, 120-tonowe ładunki w Omanie i urobek w kopalniach w Turcji - wyjaśnia Thierry Hours, wiceprezes odpowiedzialny za nowe typoszeregi pojazdów budowlanych i długodystansowych Renault Trucks.
Solidne są zewnętrzne elementy pojazdów: seria K jest wyposażona w trzyczęściowy, wykonany w całości ze stali zderzak, przedni uchwyt do holowania o wytrzymałości 25 t, siatkowe osłony chroniące poliwęglanowe klosze reflektorów głównych, a także stalową osłonę dolną. Pojazdy serii C posiadają stalowe sekcje narożne zderzaka i siatkowe osłony reflektorów. Wytrzymałą terenową kabinę C 2,5 m, zapewniającą większy prześwit, można wyposażyć w całkowicie stalowy zderzak, pochodzący z serii K.
Renault Trucks wprowadziło także efektywne rozwiązanie w zakresie pomocy drogowej. Zarówno w serii C, jak i K, jest dostępny przycisk 24/7. Znajduje się on na desce rozdzielczej i umożliwia kierowcy natychmiastowe połączenie się z centrum pomocy Renault Trucks Assistance, które następnie pobiera parametry robocze pojazdu i ustala jego pozycję geograficzną. Dzięki tej nowej funkcji i swoim 1600 stacjom obsługi na całym świecie, firma jest w stanie szybko zareagować na wezwanie klienta, ograniczając czas przestoju pojazdu do minimum.
Silniki Euro 6
Nowe silniki Euro 6: DTI 11 i DTI 13, Renault Trucks opracowało na bazie swoich jednostek Euro 5, zwiększając wydajność układu oczyszczania spalin SCR. Modernizacji poddano ponad 50% elementów bazowego silnika. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów wzrosła skuteczność katalitycznej redukcji tlenków azotu (NOx). Układ oczyszczania spalin wzbogacono również o filtr cząstek stałych.
Silnik DTI 8 Euro 6 jest wyposażony w układ recyrkulacji spalin EGR. Recyrkulacja polega na kierowaniu części spalin z powrotem do cylindra w celu zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx) z silnika. Reszta NOx jest usuwana ze spalin w procesie redukcji katalitycznej SCR. Filtr cząstek stałych pozwala zredukować ich zawartość w spalinach do bardzo niskiego poziomu, wymaganego przez najnowszą normę emisyjną.
Sześciocylindrowe silniki DTI 13 w Renault Trucks C i K dostępne są w trzech poziomach mocy: 440 KM /2.200 Nm, 480 KM /2.400 Nm i 520 KM / 2.550 Nm. Wtrysk paliwa odbywa się, jak dotychczas, za pomocą elektronicznie sterowanych pompowtryskiwaczy. Ta wypróbowana technologia sprawdza się w zastosowaniach, z myślą o których zaprojektowano te jednostki napędowe.
Sześciocylindrowe silniki DTI 11 występują w wariantach: 380 KM /1.800 Nm, 430 KM /2.050 Nm i 460 KM /2.200 Nm. Elektronicznie sterowany układ wtryskowy Common Rail, który zapewnia precyzyjny wtrysk paliwa, pozwala optymalnie kształtować przebieg procesu spalania we wszystkich stanach pracy silnika.
Sześciocylindrowe silniki DTI 8: 250 KM /950 Nm, 280 KM /1.050 Nm i 320 KM /1.200 Nm. Elektronicznie sterowany układ wtryskowy Common Rail o maksymalnym ciśnieniu wtrysku 2.000 bar realizuje wtrysk wielofazowy (do 5 faz w jednym cyklu pracy silnika), co zapewnia wysoką ekonomikę paliwową, cichobieżność i pożądane osiągi jednostki napędowej.
Standardem zautomatyzowane skrzynie biegów
Standardowe wyposażenie pojazdów serii C i K stanowi, uznawana za najlepszą w swojej klasie, 12-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver, z trybem jazdy terenowej Off-Road. Jej zakres zastosowań obejmuje pojazdy serii C o DMC zestawu do 100 ton o raz pojazdy serii K o DMC zestawu 120 ton. Także pojazdy z napędem na wszystkie koła, 4×4 i 6×6, są standardowo wyposażane w tę skrzynię.
W opcji, w obydwu typoszeregach (w przypadku modelu C - dla pojazdów z kabiną o szerokości 2,5 m), jest dostępna 14-biegowa manualna skrzynia biegów B14, opracowana przez Grupę Volvo. Pojazdy C z kabiną o szerokości 2,3 m na życzenie mogą być wyposażone w 9-biegową manualną skrzynię biegów ZF lub w 6-biegową w pełni automatyczną skrzynię biegów Allison.
Dodatkowe hamulce
W pojazdach z silnikami DTI 11 i DTI 13 są dostępne trzy rodzaje hamulców dodatkowych Pierwszy to wydechowy (o mocy 203 kW w silniku DTI 11 oraz 227 kW w DTI 13). Drufi - silnikowy Optibrake w silniku DTI 11 (303 kW) oraz Optibrake+ w silniku DTI 13 (414 kW). Hamulce stanowią wyposażenie wszystkich pojazdów ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Trzeci rodzaj to zwalniacz hydrodynamiczny Voith, montowany na skrzyni biegów, o mocy 450 kW, zarówno w pojeździe z silnikiem DTI 11, jak i DTI 13. Dźwignia sterująca zwalniacza Voith znajduje się obecnie po prawej stronie kierownicy.
W pojazdach serii C z silnikami DTI 8 jest dostępnych sześć rodzajów hamulców dodatkowych: wydechowy (120 kW), silnikowy Optibrake (370 kW), zwalniacz elektromagnetyczny Telma 72-00 (480 kW) lub Telma 72-60 (626 kW), zwalniacz hydrodynamiczny Allison (400 kW) i zwalniacz hydrodynamiczny ZF Intarder (420 kW).
Duża ładowność
Pojazdy budowlane Renault Trucks oferują wyjątkową ładowność. W przypadku modelu C 8x4 Xload, o masie własnej 7.157 kg, z kołami bliźniaczymi, wynosi ona aż 22,8 t. Optymalizację masy własnej podwozia umożliwiają aluminiowe zbiorniki paliwa i obręcze kół, a także hamulce tarczowe, dostępne w opcji dla pojazdów serii C. Seria K zapewnia jeszcze większą ładowność, pojazdy mogą tworzyć zestawy drogowe o masie całkowitej do 120 t.
Dostępna jest bogata gama osi napędowych z pojedynczą przekładnią główną (jednostopniowych) lub ze zwolnicami w piastach kół (dwustopniowych), pojedynczych i podwójnych (tandem).
Podwozia serii C występują w konfiguracjach napędowych: 4x2, 6x2, 6x2*4, 6x4, 8x2/6, 8x4, a ciągniki siodłowe C - 4x2 i 6x4.
W przypadku gamy K są to konfiguracje: 4x2, 4x4, 6x4, 6x6 i 8x4, a ciągniki siodłowe - 4x2, 4x4, 6x4 i 6x6.
Właściwości trakcyjne
Typoszereg C charakteryzuje się zwiększoną zdolnością do jazdy w terenie m.in. za sprawą 312-milimetrowego prześwitu pod osią i 24-stopniowego kąta natarcia. Skrzynia biegów Optidriver jest standardowo wyposażona w tryb jazdy terenowej Off-Road, dostosowujący strategię zmiany biegów do specyfiki takiej jazdy. Podwozia i ciągniki siodłowe serii C 4x2 i 6x4 Optitrack są wyposażone w hydrostatyczny układ napędu na przednią oś, umożliwiający tymczasowe zwiększenie siły napędowej. Układ ten pozwala na pokonanie trudnego odcinka trasy, przy zachowaniu sprawności i komfortu typowych dla pojazdu długodystansowego. W połączeniu z Optitrack jest dostępny zwalniacz Voith. Dostępne są specjalne konfiguracje terenowe, o zwiększonych własnościach trakcyjnych.
Pojazdy K są w stanie pokonać trudniejsze przeszkody terenowe. Jest to zasługą m.in. typowo terenowego układu napędowego, zwiększonego kąta natarcia 32° (największy na rynku!), prześwitu pod osią 380 mm i prześwitu pod zbiornikiem paliwa 515 mm. Dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu pojazdy te są wyjątkowo zwrotne i cechują się małą średnicą zawracania.
Podczas jazd próbnych w kamieniołomie nowe wywrotki Renault Trucks potwierdziły swoje walory terenowe. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość ustawienia przyciskiem na desce rozdzielczej stałych obrotów silnika podczas jazdy. Pozwala to spokojnie wspinać się załadowaną ciężarówka na stromych podjazdach z nierówną nawierzchnią, gdzie skacząca na pedale gazu noga kierowcy mogłaby zakłócać trakcję.
Swoją nową gamę budowlaną Renault Trucks opracowało z myślą o optymalizacji kosztów eksploatacji. Rezultatem takiego podejścia jest udostępnienie przez firmę swojej wiedzy klientom, w formie kompleksowego rozwiązania transportowego i wsparcia w całym okresie eksploatacji. Kiedy już nowe ciężarówki budowlane trafią do nabywców, francuska firma zaoferuje im szereg usług sprzyjających ekonomicznej eksploatacji i dyspozycyjności pojazdów, m.in. szkolenia kierowców, długookresowe pomiary i analizy zużycia paliwa, program Optifuel (szkolenia, instruktaż kierowców i monitorowanie ich pracy), kontrakty serwisowe. Pojazdy zostały także przystosowane do pełnej integracji z Optifleet, oferowanym przez Renault Trucks systemem zarządzania flotą (m.in. śledzenie pojazdów, monitorowanie parametrów roboczych, komunikacja z kierowcami, pobieranie danych z tachografów).
Renault Trucks ma swojej ofercie pojazdy dla segmentów branżowych, takich jak roboty ziemne, roboty wyburzeniowe, transport materiałów budowlanych czy transport betonu.
Pojazdy serii C adresowane są głównie do klientów zajmujących się transportem materiałów budowlanych lub betonu, a także operatorów z branży robót ziemnych. Seria K natomiast sprawdza się w ciężkich robotach ziemnych i wyburzeniowych, transporcie maszyn budowlanych i robotach drogowych.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.