Scania i Siemens nawiązują współpracę. Obie firmy wykorzystają swoje doświadczenie konstrukcyjne do budowy elektrycznych układów napędowych do samochodów ciężarowych. W wyniku tej współpracy Szwecja może zostać pierwszym krajem na świecie, który wprowadzi do powszechnego użytku elektryczne ciężarówki poruszające się po zelektryfikowanych drogach.
Scania od dawna badała możliwość wprowadzenia napędu elektrycznego do pojazdów użytkowych.
Scania i Siemens nawiązują współpracę. Obie firmy wykorzystają swoje doświadczenie konstrukcyjne do budowy elektrycznych układów napędowych do samochodów ciężarowych. W wyniku tej współpracy Szwecja może zostać pierwszym krajem na świecie, który wprowadzi do powszechnego użytku elektryczne ciężarówki poruszające się po zelektryfikowanych drogach.
Scania od dawna badała możliwość wprowadzenia napędu elektrycznego do pojazdów użytkowych. Siemens rozwijał technologię, w której energia zasilająca pojazd jest czerpana za pomocą pantografu z sieci napowietrznej. Teraz obie firmy połączyły siły.
- Dzięki temu partnerstwu, szybko będą mogły stać się rzeczywistością zelektryfikowane odcinki dróg - mówi Henrik Henriksson, wiceprezydent zarządu i szef sprzedaży i marketingu w firmie Scania. - Elektryfikacja pozwoli osiągnąć olbrzymie oszczędności na paliwie.
Rozwój pojazdów elektrycznych będzie ważnym etapem ku bardziej zrównoważonym systemom transportowym. Technologia Scanii, wykorzystująca hybrydowy układ napędowy (połączenie silnika spalinowego z elektrycznym) może być wsparta przez zasilanie z sieci napowietrznej lub przez dostarczanie energii elektrycznej indukcyjnie, z nawierzchni jezdni. Na zelektryfikowanych odcinkach dróg pojazd będzie mógł korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego.