Aerodynamiczny Kenworth T680 z silnikiem Paccar MX-13 został uhonorowany tytułem Ciężarówka Roku 2013 w segmencie pojazdów do ciężkich zastosowań, przyznawanym przez organizację amerykańskich dealerów samochodów ciężarowych na dorocznej konwencji ATD i Expo w Orlando na Florydzie (ATD zrzesza około 2.000 dealerów średnich i ciężkich samochodów ciężarowych i jest członkiem National Automobile Dealers Association (NADA).
Aerodynamiczny Kenworth T680 z silnikiem Paccar MX-13 został uhonorowany tytułem Ciężarówka Roku 2013 w segmencie pojazdów do ciężkich zastosowań, przyznawanym przez organizację amerykańskich dealerów samochodów ciężarowych na dorocznej konwencji ATD i Expo w Orlando na Florydzie (ATD zrzesza około 2.000 dealerów średnich i ciężkich samochodów ciężarowych i jest członkiem National Automobile Dealers Association (NADA).
Kenworth Truck Company jest czołowym producentem ciężkich i średnich samochodów ciężarowych. Jest częścią koncernu PACCAR Inc.
- Firma Kenworth jest bardzo zadowolona ze zdobycia tego zaszczytnego tytułu. Jest to ogromny zaszczyt posiadania miana Ciężarówki Roku 2013 w segmencie pojazdów do ciężkich zastosowań, przyznawanego przez ATD - powiedział Gary Moore, dyrektor generalny Kenworth i wiceprezes Paccar Inc. - Kenworth T680 ze swoją kabiną o 2,1-metrowej szerokości, ustanawia nowy standard jakości w branży osiągając bardzo wysoką efektywność paliwową, oferując wyjątkową stylizację, aerodynamiczną sylwetkę i wzorcowe rozwiązanie wnętrza kabiny.
Kenworth T680 jest dostępny z 76" kabiną sypialną bądź dzienną i jest standardowo wyposażany w silnik Paccar MX-13 o mocy do 500 KM i momencie obrotowym 1.850 Nm. Co czwarty pojazd ciężarowy marek Kenworth i Peterbilt, sprzedanych na rynku Stanów Zjednoczonych od lata 2010 roku, jest wyposażony w 6-cylindrowy silnik PACCAR MX o pojemności 12,9 l, spełniający wymogi amerykańskiej normy EPA10. Jest on zgodny z przepisami obowiązującymi w Ameryce Północnej, które nakładają podobne ograniczenia poziomu emisji jak norma Euro 6. W tej jednostce zastosowano takie rozwiązania, jak układ recyrkulacji spalin (EGR), turbosprężarka ze zmienną geometrią czy aktywny filtr cząstek stałych.
Tłoczona, aluminiowa kabina wykonywana jest przy pomocy robotów w fabrykach Kenworth i spotkała się z pozytywnym przyjęciem przez klientów i dealerów. Kenworth T680 uzyskał też nagrodę SmartWay Agencji Ochrony Środowiska (EPA) i jest najbardziej aerodynamiczną ciężarówką w 90-letniej historii firmy Kenworth. Model T700 tej marki otrzymał już tytuł Ciężarówki Roku w segmencie pojazdów do ciężkich zastosowań w roku 2011.