Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych zwraca uwagę na problem, z jakim mogą spotkać się wykonujący przewozy towarów na Ukrainę. W 2009 r. odnotowano szereg wypadków ostemplowania karnetów TIR fałszywymi pieczęciami celnymi. Najczęściej dzieje się tak, gdy kierowca nie zgłosi się do właściwego urzędu celnego, wskazanego w dokumentach transportowych.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych zwraca uwagę na problem, z jakim mogą spotkać się wykonujący przewozy towarów na Ukrainę. W 2009 r. odnotowano szereg wypadków ostemplowania karnetów TIR fałszywymi pieczęciami celnymi. Najczęściej dzieje się tak, gdy kierowca nie zgłosi się do właściwego urzędu celnego, wskazanego w dokumentach transportowych. Bywa, że tuż przed wjazdem na terminal celny zgłasza się do kierowcy broker lub "celnik", który oferuje szybkie załatwienie formalności.
W zwróconych karnetach TIR, ostemplowanych fałszywymi pieczęciami, grzbiety (suszki) wypełnione są wyraźnymi, drukowanymi literami. Normalnie rosyjskie ręczne pismo jest pochyłe. ZMPD zaleca, aby kontrolować odprawione karnety i w wypadku zastrzeżeń wyjaśniać sprawę w urzędzie celnym.
Łamanie procedur może skutkować reklamacją skierowaną do przewoźnika i koniecznością zapłaty cła i podatku za niedostarczony do docelowego urzędu celnego ładunek.