Solaris Bus & Coach, producent z podpoznańskiego Bolechowa, przygotował nowy, 12-metrowy autobus z napędem hybrydowym. Trzy lata temu Solaris jako pierwszy producent autobusowy w Europie wprowadził na rynek autobus przegubowy z napędem hybrydowym. Był to pojazd w wersji długiej, 18-metrowej.
Urbino 12 Hybrid bazuje na systemie amerykańskiej firmy Eaton. Oferowane przez nią rozwiązania są wykorzystywane w samochodach użytkowych w Stanach Zjednoczonych, natomiast w Chinach korzysta z nich już ponad tysiąc autobusów miejskich. Spalinową część układu hybrydowego stanowi silnik marki Cummins o mocy maksymalnej 225 KM (poj. 6,7 l). Jednostkę spalinową połączono z motorem elektrycznym o mocy maksymalnej 60 KM. Zautomatyzowana, sześciobiegowa skrzynia przekazuje napęd na tylną oś autobusu.
Trzy lata temu Solaris jako pierwszy producent autobusowy w Europie wprowadził na rynek autobus przegubowy z napędem hybrydowym. Był to pojazd w wersji długiej, 18-metrowej. - Obecnie prowadzimy prace badawczo-rozwojowe nad pojazdem w pełni elektrycznym - mówi Solange Olszewska, prezes zarządu Solaris Bus & Coach.