Samochody dostawcze. Nissan Interstar (od 2003 r.)
Interstar był do niedawna jednym z mniej znanych w Polsce użytkowych Nissanów. Zyskuje na popularności dopiero od kilku lat, kiedy to na dobre ruszył import używanych aut. Te samochody dostawcze powstawały w czasach gdy Nissan tworzył grupę producencko-handlową z Renault i Oplem. Bliźniaczo podobne do Interstara są więc dostawczaki - Renault Master i Opel Movano.
Interstar jest wprawdzie autem marki japońskiej, jednak powstał już w czasie, gdy Nissan stanowił wspólną grupę producencko-handlową z Renault (bliźniaczy Master) oraz Oplem (Movano). Nie należy do najtańszych dostawczaków, ale zbiera pozytywne opinie użytkowników.
Podstawową wadą jest niestaranne wykonanie niektórych detali, np. złe spasowanie prowadnic suwanych drzwi bocznych sprawia, że te drzwi stukają. To samo dotyczy niepokojących odgłosów w kokpicie (szczególnie podczas dużych różnic temperatur), co wynika z marnej jakości tworzyw. Uciążliwe bywają zacinające się zamki drzwi czy rdzewiejące zawiasy. - Niby drobiazgi, ale potrafią człowieka zirytować - mówi pan Marek Biernat, który Interstarem jeździ już od trzech lat. Utyskiwania użytkowników dotyczą też np. niewielkiej trwałości teleskopowych amortyzatorów hydraulicznych, a także łożysk kół. Szybkiej wymiany wymagały nierzadko również stabilizatory (zarówno z przodu, jak i z tyłu). Niektórzy skarżyli się na mało trwałe tarcze hamulcowe.
Pozytywną cechą jest natomiast dobre wytłumienie komory silnika. Na liście plusów trzeba również wymienić spalanie. Wprawdzie średnie wyniki (wg wskazań użytkowników) mówiące o zużyciu ON w granicach 9-9,5 l/100 km trudno uznać za rekordowe, ale poniżej 8 l/100 km w trasie to już rezultat wart odnotowania. Minusem jest mała odporność jednostek (2,5-litrowy diesel o mocy 100, 120 lub 150 KM) na olej napędowy niskiej jakości.
Walorem jest stabilność auta - zarówno podczas jazdy bez ładunku, jak i załadowane po brzegi zachowuje się podobnie. Plusem jest funkcjonalność części towarowej, np. nisko umieszczona podłoga ładowni i wygodne drzwi (otwierają się pod kątem 270 st.).
ekspert: Józef Tworzydło, mechanik z Poznania:
- To sprawdzona konstrukcja. Zastrzeżenia można mieć m.in. do krótkiej żywotności tarcz hamulcowych, a także uszczelek pod miską olejową i pod głowicą. Wybierając auto na rynku wtórnym, radziłbym dokładniej przyjrzeć się elementom układu zawieszenia (amortyzatory), bo bywają w kiepskim stanie, a wymiana może unieruchomić auto i narazić użytkownika na dodatkowe koszty. Na zawodzące zamki, prowadnice czy zawiasy rada jest tylko jedna - trzeba je po prostu systematycznie konserwować.
DMC |
3.500 kg |
Ładowność |
1.579 kg |
Długość |
5.888 mm |
Szerokość |
2.361 mm |
Wysokość (bez ładunku) |
2.490 mm |
Silnik: turbodiesel z common rail, poj. 2.463 ccm |
Moc maksymalna |
120 KM |
przy obr/min |
3.500 |
Maks. mom. obr. |
300 Nm |
przy obr/min |
1.500 |
Prędkość maks. |
147 km/h |
Rozmiary ładowni |
długość |
3.714 mm |
szerokość |
1.764 mm |
wysokość |
1.912 mm |
Chłodnica |
1.260 zł |
Sprzęgło (tarcza +docisk+łożysko) |
1.350 zł |
Reflektor |
420 zł |
Tarcza hamulcowa |
190 zł |
Filtr oleju |
30 zł |
Filtr powietrza |
60 zł |
Reflektor |
160 zł |
Zderzak przedni |
165 zł |
Lampa tylna |
90 zł |
Chłodnica |
200 zł |
2004 |
101 |
34 |
2005 |
145 |
38 |
2005 |
127 |
44,3 |
2006 |
99 |
49,5 |
2006 |
56 |
52 |
2007 |
104 |
61,2 |