Samochody dostawcze. Odnowiony Volkswagen Transporter już na rynku
Volkswagen wprowadził na rynek zmodernizowanego Transportera T5 z nowym, oszczędniejszym silnikiem 2.0 TDI z common rail, w czterech wariantach mocy. Silnik ten zastąpił stosowane dotychczas jednostki 1.9 i 2.5.
Samochody dostawcze marki Volkswagen Transporter oferowane będzą w sumie w 460 wariantach (w tym pięć silnikowych, bo oprócz diesli proponowany jest benzynowy 2.0 115 KM) Z zewnątrz auta po modernizacji niewiele różnią się od produkowanych dotychczas. Vw Transporter T5 odniósł sukces rynkowy i producent uznał, że nie ma potrzeby zmieniać designu.
Volkswagen wprowadził na rynek zmodernizowanego Transportera T5 z nowym, oszczędniejszym silnikiem 2.0 TDI z common rail, w czterech wariantach mocy. Silnik ten zastąpił stosowane dotychczas jednostki 1.9 i 2.5.
Transporter oferowany będzie w sumie w 460 wariantach (w tym pięć silnikowych, bo oprócz diesli proponowany jest benzynowy 2.0 115 KM), z których część produkowana jest w poznańskiej fabryce Volkswagena (pojedyncza i podwójna kabina na ramie oraz kombi).
Teraz 2.0 TDI
Najważniejsza zmiana to nowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny (TDI) z wtryskiem common rail, o pojemności 1.968 ccm. Zastąpił on stosowane dotychczas silniki 1.9 i 2.5. W ofercie są cztery warianty mocy: 84, 102, 140 i 180 KM. Producent zwraca uwagę na cichą pracę tej jednostki, niższe niż w dotychczas stosowanym silniku 2.5 spalanie - nawet o 1,9 l/100 km - oraz na mniejszą o 52 g/km emisję CO2. We wszystkich wersjach silnik spełnia normę emisji spalin Euro 5. W wersjach do 140 KM stosowana jest turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. Najmocniejsza wersja (180 KM) ma regulowane dwustopniowo doładowanie biturbo.
Jak T5 to furgon
Najpopularniejszą wersją nadwoziową Transportera jest furgon, na polskim rynku stanowi 87 procent spośród wszystkich sprzedawanych odmian nadwoziowych. Największym wzięciem cieszy się wariant z silnikiem 102-konnym (nowy silnik też ma taką wersję mocy).
Producent proponuje nowy furgon w dwóch rozstawach osi - 3.000 i 3.400 mm. Najtańsza wersja, za 73.221 zł netto, to auto z krótkim rozstawem osi, 2.0 TDI o mocy 84 KM, z pięciobiegową skrzynią manualną, o największej wśród diesli ładowności 1.010 kg. Najdroższy furgon kosztuje 112.556 zł netto - z długim rozstawem osi, najmocniejszym silnikiem, biturbo 2.0 BiTDI 4Motion (napęd na cztery koła) o mocy 180 KM i 7--stopniową skrzynią DSG (praktycznie automat), o ładowności 720 kg.
Jeśli ktoś potrzebuje furgonu o możliwie największej ładowności, to powinien wybrać auto z krótkim rozstawem osi i silnikiem benzynowym 2.0 (115 KM), które może zabrać 1.090 kg ładunku.
W cenniku figuruje w sumie 20 wersji furgonu, przy czym niektóre z nich dostępne będą dopiero od 12 tygodnia produkcji 2010 r.
Wyposażenie standardowe furgonu
Zmodernizowany Transporter ma bogate wyposażenie, w jego skład wchodzą m.in.: drzwi boczne przesuwne z prawej strony, klapa tylna bez okna, zbiornik paliwa 80 l, zderzaki w kolorze szarym, uchwyty holownicze z przodu (demontowany) i z tyłu, punkty mocowania pod bagażnik dachowy, wspomaganie kierownicy z kolumną regulowaną w dwóch płaszczyznach, przygotowanie do montażu radia (antena w lusterkach, głośniki), dwie poduszki powietrzne, ABS, ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy z asystentem hamowania), ASR (system zapobiegający utracie przyczepności kół podczas przyspieszania), EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), MSR (system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem, oprócz wersji 4Motion), hamulce tarczowe wentylowane z przodu i z tyłu, korektor siły hamowania zależny od obciążenia, wspomaganie ruszania pod górę, sygnalizacja awaryjnego hamowania.