W ciągu dziesięciu miesięcy br. sprzedano w Polsce 8.116 samochodów użytkowych o dmc ponad 3,5 t. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 20.197 pojazdów. To dotkliwy spadek wynoszący prawie 60%. Sprzedaż samochodów ciężarowych powyżej 16 t wyniosła 5.147 egzemplarzy, czyli mniej o 65,9% niż w analogicznym okresie rok wcześniej.Liderem jest DAF. Nabywców znalazło 34.386 samochodów dostawczych (do 3,5 t), co daje spadek o 27,9%. Tu najlepiej radzi sobie Fiat.
W ciągu dziesięciu miesięcy br. sprzedano w Polsce 8.116 samochodów użytkowych o dmc ponad 3,5 t. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 20.197 pojazdów. To dotkliwy spadek wynoszący prawie 60%. Sprzedaż samochodów ciężarowych powyżej 16 t wyniosła 5.147 egzemplarzy, czyli mniej o 65,9% niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem jest DAF. Nabywców znalazło 34.386 aut dostawczych (do 3,5 t), co daje spadek o 27,9%. Tu najlepiej radzi sobie Fiat.
Jak widać, nie jest różowo. Wiceminister gospodarki, Grażyna Henclewska, na niedawnej Konferencji Polskich Dealerów Samochodowych zapewniała, że przemysł motoryzacyjny został uwzględniony w rządowym pakiecie działań antykryzysowych. Chodzi m.in. o system gwarancji, pożyczek i kredytów, który ma pozytywnie wpłynąć na rozwój firm, a w konsekwencji na wzrost sprzedaży aut w naszym kraju. Czy zadłużanie się przedsiębiorstw załatwi wszystkie problemy firm motoryzacyjnych, można mieć wątpliwości.