W roku 2008 Volvo Trucks, jako pierwsza firma na świecie, zaprezentowało udoskonalony układ stabilizacji toru jazdy ESP, przeznaczony do samochodów ciężarowych z przyczepą. Teraz firma proponuje nową wersję tego układu, do samochodów ciężarowych 6x2 lub 4x2, holujących przyczepy.
Układ ESP może być stosowany w ciągnikach siodłowych z naczepami i w wieloczłonowych zespołach pojazdów.
W roku 2008 Volvo Trucks, jako pierwsza firma na świecie, zaprezentowało udoskonalony układ stabilizacji toru jazdy ESP, przeznaczony do samochodów ciężarowych z przyczepą. Teraz firma proponuje nową wersję tego układu, do samochodów ciężarowych 6x2 lub 4x2, holujących przyczepy.
Opracowany przez Volvo nowy układ ESP może być stosowany w każdym zestawie drogowym, od ciągników siodłowych z naczepą do wieloczłonowych zespołów pojazdów. Oznacza to, że nowa wersja ESP obejmuje większość zastosowań związanych z transportem materiałów niebezpiecznych, takich jak np. paliwa.
Działaniem układu steruje komputer zbierający dane z różnych źródeł, takich jak czujniki prędkości obrotowej kół (ABS), układ kierowniczy oraz czujniki przyspieszenia wzdłużnego i bocznego. Na podstawie tych informacji komputer na bieżąco ocenia, czy pojazd jest narażony na przewrócenie się lub poślizg. Reakcja ESP polega na selektywnym uruchamianiu hamulców poszczególnych kół w samochodzie ciężarowym i/lub przyczepie. W razie potrzeby układ zmniejsza również prędkość obrotową silnika.
Indywidualne hamowanie kół w celu przywrócenia właściwego toru jazdy ma miejsce przede wszystkim w sytuacjach grożących poślizgiem pojazdu.