Wprowadzony na nasz rynek w tym roku Logan Pick-up należy do małych aut tej klasy, można go porównywać z Fiatem Stradą, od którego jest o 5 cm dłuższy. Wszystkich konkurentów Dacia powala jednak ceną. Dacia Logan Pick-up Confort w podstawowej wersji kosztuje bowiem około 35 tys. zł. Za Stradę musimy zapłacić prawie 9 tysięcy więcej.
To auto zaprojektowano głównie z myślą o przedstawicielach drobnego rzemiosła i handlu, poszukujących prostego i praktycznego samochodu dostawczego.
Raczej szosowy
Turbodiesel 1.5 dCi, w mocniejszej wersji 85 KM (jest też 68 KM), z wtryskiem common rail, współpracuje z manualną, 5-biegową skrzynią. Napęd, tak jak w Stradzie, przenoszony jest na przednie koła, nie przewidziano wersji 4x4. Jazdę w terenie ułatwia podwyższone zawieszenie (prześwit 155 mm).
Zawieszenie niezłe, na kocich łbach nie tłucze. Auto ma tylko tendencje do skakania na poprzecznych nierównościach, mimo że rozstaw osi jest spory...
Sporo zabierze
Pod względem ładowności Logan 1.5 dCi wypada lepiej od Strady 1.3 MJ (też 85 KM). Skrzynia ładunkowa uniesie 800 kg, podczas gdy Fiat określa ładowność swojego pikapu na 705 kg łącznie z kierowcą. Paka wyposażana jest w osłony wzmacniające na górnych krawędziach burt. Jest dłuższa od ładowni Strady o 11 cm i szersza o 16 cm. Podłoga ładowni wyłożona jest tworzywem chroniącym ją przed porysowaniem, ale tylna, odchylana klapa jest już niezabezpieczona, to goła blacha. Przy załadunku można ją porysować.
Po opuszczeniu uchylnej tylnej klapy próg załadunku nie przekracza wysokości 64 cm (Strada ma nieco niżej, 60,5 cm). Umieszczony z tyłu pojazdu stopień ułatwia dostęp do skrzyni ładunkowej. Posiada ona 16 uchwytów do mocowania ładunku.
Jeśli chodzi o parametry transportowe, Logan ustępuje Stradzie w uciągu - może holować przyczepę o masie do 650 kg (z hamulcem), a włoski pikap do 1.000 kg.
Łatwo doposażyć
W kabinie panoszy się plastik, deska twarda, ale wykonana z jednego odlewu, więc nic nie trzeszczy na nierównościach. Jedynie czasem coś w niej wpada w rezonans. Kierownica bez regulacji ustawienia, a precyzja układu kierowniczego mogłaby być większa. Przydałby się jakiś uchwyt na telefon.
Spory schowek podstawowy w desce. Kieszenie na drzwiach wąskie, butelka półlitrowa się nie mieści, są za to uchwyty na kubki lub butelki. W kabinie nie jest głośno. Nieporęczne jest sterowanie nawiewem, pokrętła schowane są za dźwignią zmiany biegów, nisko, niewygodnie i dziwnie ustawiono pozycje pokręteł, np. stopnie siły nawiewu - do góry nogami. Regulacja foteli tylko podstawowa, ale są one dość wygodne, wyprofilowane, z trzymaniem bocznym. Wyposażenie podstawowe jest skromne, jednak jego wzbogacenie nie jest kosztowne, co obrazuje tabela.
Za fotelami, podobnie jak w Stradzie, można upakować duże torby podróżne, jeśli fotele nie są maksymalnie odsunięte. Są tam też wieszaki na ubrania, praktyczna rzecz.
Tylna przeszklona ściana kabiny została zabezpieczona stalową kratą, która, niestety, brzęczy na nierównościach i rezonuje od drgań silnika.
Auto za parę groszy
Logan Pick-up oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - Base i Confort. Producent udziela na niego 3-letniej gwarancji (u Fiata jest 2-letnia). Logan to prostota, ale dość solidna konstrukcja, zabijająca konkurencję ceną. W testowanej wersji Confort 1.5 dCi kosztuje tylko 34,6 tys. zł netto, podczas gdy Strada 1.3 MJ z podobnym wyposażeniem 43,3 tys. zł.
Plusy
Tanie auto.
Spora ładowność i duża skrzynia ładunkowa jak na tę klasę.
Tanie wyposażenie dodatkowe.
Nieźle wyciszona kabina.
Gwarancja na 3 lata.
Minusy
Skromne wyposażenie podstawowe.
Rezonująca krata osłaniająca tylną szybę.
"Kangurki" na poprzecznych nierównościach.
Kierownica bez regulacji ustawienia.
Precyzja układu kierowniczego mogłaby być większa.
Nieporęczne sterowanie nawiewem.
Dopuszczalna masa całkowita |
1.940 kg |
Ładowność |
800 kg |
Masa maksymalna holowanej przyczepy |
z hamulcem 650 kg, bez hamulca 605 kg |
Wymiary skrzyni ładunkowej długość/szerokość/wysokość |
180/138/54 cm |
Wymiary pojazdu długość/szerokość/wysokość |
4.496/1.735/1.554 mm |
Rozstaw osi |
2.905 mm |
Silnik |
turbodiesel R4, common rail |
Pojemność skokowa silnika |
1.461 ccm |
Moc maksymalna |
85 KM przy 3.750 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy |
200 Nm przy 1.900 obr/min |
Prędkość maksymalna |
160 km/h |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym |
5,2 l/100 km |
Skrzynia biegów |
manualna, 5-przełożeniowa |
Napęd |
4x2, na oś przednią |
Układ hamulcowy |
wentylowane tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu, ABS z elektron. korektorem siły hamowania EBD |
Wyposażenie pojazdu testowego |
Confort: wspomaganie kierownicy, poduszka powietrzna kierowcy, centralny zamek; dodatkowo - klimatyzacja, radioodtwarzacz CD MP3, airbag pasażera, elektryczne szyby, reflektory przeciwmgłowe, zdalne sterowanie centr. zamkiem, lakier metalizowany, wykładzina podłogi ładowni |
Cena netto |
Confort - 34,6 tys. zł, wyposaż. dodatk. - 4,5 tys. zł |
Gwarancja mech./perforacyjna |
3 lata lub 100 tys. km/6 lat |
Przeglądy techniczne |
co 15 tys. km, nie rzadziej niż co roku |