63 wystawców z Czech, Holandii, Niemiec oraz Polski wzięło udział w 3. Międzynarodowych Targach Logistyki, Magazynowania i Transportu Logistex, które odbywały się w dniach 21-23 kwietnia w Centrum Targowo-Wystawienniczym Expo Silesia w Sosnowcu (woj. śląskie). Pokazano m.in. nowość na polskim rynku - wózki widłowe irlandzkiej firmy Moffett. Mogą one być montowane i przewożone w tylnej części samochodów ciężarowych oraz przyczep i naczep. Wśród samochodów ciężarowych warto wymienić Iveco Trakker 410 z zabudową wywrotki tylnozsypowej.
Swoją ofertę zaprezentowali m.in. dilerzy pojazdów ciężarowych, producenci sprzętu i urządzeń transportowych, centra logistyczne i dystrybucyjne, firmy wyposażające magazyny oraz wydawnictwa specjalistyczne, w tym "Auto Market Truck".
Poszukiwane ciężarowe
Pomimo światowego kryzysu, który dotknął też branżę transportową, na targach pojawiło się kilku krajowych dilerów pojazdów ciężarowych. Firma Warsaw Truck Center z Długołęki w woj. dolnośląskim (DAF) zaprezentowała dwa modele ciągników: CF85 o mocy 410 KM oraz 460-konny XF105.
- Nie narzekamy na brak popytu - przekonywał Robert Bakalarz, przedstawiciel handlowy. - Niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszy się model XF105, który stanowi ok. 80 proc. całej sprzedaży.
Autoryzowany diler Iveco, firma Siltruck ze Skoczowa (woj. śląskie), pokazał poszukiwany na krajowym rynku model Trakker 410 8x4 z zabudową rynnowej wywrotki tylnozsypowej.
Podpinane za widły
Uboższą niż przed rokiem ofertę zaprezentowali dystrybutorzy wózków widłowych. Pokazano m.in. nowość na polskim rynku - wózki irlandzkiej firmy Moffett. Mogą one być montowane i przewożone w tylnej części samochodów ciężarowych oraz przyczep i naczep. Sebastian Olejnik, manager produktu w firmie Hiab z Jawczyc koło Warszawy, krajowego dystrybutora irlandzkiego producenta:
- Oferowane przez nas wózki mają udźwig od 1,5 do 3,5 t oraz napęd hydrauliczny na jedno lub trzy koła z blokadą mostową. Są one przeznaczone m.in. do dystrybucji żywności lub materiałów budowlanych.
Wahadłowe magazynowanie
Najwyższe stoisko miała firma Mecalux z Gliwic w woj. śląskim, produkująca systemy zabudów magazynowych. Poza regałami paletowymi wysokiego składowania, mogącymi osiągać wysokość ponad 30 m, zaprezentowany został nowy system magazynu wertykalnego o nazwie Clasimat.
- Innowacja polega na całkowitym zautomatyzowaniu procesu załadunku i wyładunku poprzez zastosowanie tzw. wózka wahadłowego, czyli mechanizmu podnoszącego określone towary - wyjaśniła Joanna Bryndas, koordynator ds. marketingu. - Dzięki temu operator nie musi przemieszczać się po magazynie podczas realizacji zamówień.
Mówią wystawcy:
Sylwia Śliwiok, manager w katowickim oddziale firmy Hoyer Polska:
- Nasza firma stara się uczestniczyć we wszystkich najważniejszych krajowych oraz zagranicznych imprezach o profilach logistycznym i transportowym. Tu jesteśmy po raz pierwszy jako wystawca. Ubiegłoroczna edycja, w której uczestniczyliśmy jako zwiedzający, spodobała nam się do tego stopnia, że w tym roku zdecydowaliśmy się na wykupienie stoiska. Liczymy na poszerzenie zainteresowania naszymi wyrobami, m.in. wielkogabarytowymi kontenerami do przewozu substancji ciekłych.
Grzegorz Szwej, właściciel firmy Pony Auto Polska z Łazisk Górnych (woj. śląskie):
- Na sosnowieckich targach wystawiamy się po raz pierwszy. Na decyzję o uczestnictwie wpłynęły dwa czynniki. Nasza firma ma swoją siedzibę w woj. śląskim, dlatego chcemy się przede wszystkim tutaj pokazywać i trafiać do naszych klientów. Drugim argumentem jest wprowadzenie na rynek nowej zabudowy kontenerowej, z którą wiążemy duże oczekiwania sprzedażowe. Mamy nadzieję, iż dzięki targom uda się nam nawiązać współpracę z nowymi klientami. Liczymy przy tym na rozszerzenie rynku zbytu na cały kraj.