Samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 t od 1 kwietnia muszą być wyposażone w lusterka panoramiczne klasy IV i krawężnikowe klasy V, które zapewnią kierowcy szersze pole widzenia. Nowe przepisy, wprowadzane w celu ograniczenia liczby wypadków powodowanych przez ciężarówki podczas skrętu, dotyczą nie tylko nowych pojazdów. Nowe lusterka panoramiczne o promieniu krzywizny wynoszącym 300 mm muszą mieć ciężarówki przeznaczone do celów komercyjnych, zarejestrowane po raz pierwszy od stycznia 2000 r.
Pojazdy ciężarowe o DMC powyżej 3,5 t od 1 kwietnia muszą być wyposażone w lusterka panoramiczne klasy IV i krawężnikowe klasy V, które zapewnią kierowcy szersze pole widzenia. Przypominamy o tym na str. 3, bo nowe przepisy, wprowadzane w celu ograniczenia liczby wypadków powodowanych przez ciężarówki podczas skrętu, dotyczą nie tylko nowych pojazdów. Nowe lusterka panoramiczne o promieniu krzywizny wynoszącym 300 mm muszą mieć ciężarówki przeznaczone do celów komercyjnych, zarejestrowane po raz pierwszy od stycznia 2000 r. Jakie wymagania muszą spełnić poszczególne samochody? Podpowiedzi można znaleźć m.in. na stronie internetowej DAF Trucks - www.checkyourmirror.com. Znając życie, można być pewnym, że wielu przewoźników zaniedbało tę sprawę, a na wymianę zostało już tylko kilka dni. Jeden element kosztuje od ok. 340 do 500 zł, ale w tym wypadku nie ma co psioczyć. Na pewno będzie bezpieczniej.