Samochody dostawcze. Renault Kangoo II Express 1.5 dCi (106 KM) Pack Clim
Renault Kangoo II w ciężarowej wersji Express jest oferowane z turbodieslem 1.5 dCi w trzech wariantach mocy 68, 85 i 106 koni. Ten najsilniejszy występuje tylko w połączeniu z najbogatszym wyposażeniem Pack Clim. Takie właśnie auto dostaliśmy do testu. Seryjne są odsuwane drzwi z prawej strony, znacznie ułatwiające korzystanie z ładowni. W Kangoo ma ona pojemność 3 m sześc. Jest mniejsza niż w Combo (3,2 m sześc.), Berlingo i Partnerze (po 3,3 m sześc.). Natomiast ładownością 665 kg Kangoo góruje nad rywalami: Combo 595 kg, Berlingo 624 kg, Partner 625 kg. Renault podaje, że chodzi o klasę ładowności 650 kg, ale zgodnie z danymi technicznymi, także tymi z dowodu rejestracyjnego testowego auta, ładowność równa się 665 kg.
Kangoo II w ciężarowej wersji Express jest oferowane z turbodieslem 1.5 dCi w trzech wariantach mocy 68, 85 i 106 koni. Ten najsilniejszy występuje tylko w połączeniu z najbogatszym wyposażeniem Pack Clim. Takie właśnie auto dostaliśmy do testu. Seryjne są odsuwane drzwi z prawej strony, znacznie ułatwiające korzystanie z ładowni oraz manualna klimatyzacja.
Po głębszym wciśnięciu gazu 106-konne Kangoo Express rozpędza się w dobrym tempie. Hałas w kabinie pozostaje znośny nawet podczas takiego przyspieszania. Konkurencyjne vany mają motory o większej pojemności, ale nie mocy. Przykładowo Fiat Doblo Cargo 1.9 Multijet 105 KM, Opel Combo 1.7 CDTI 100 KM, Peugeot Partner 1.6 HDi 90 KM, Citroen Berlingo 1.6 HDi 90 KM. Żwawość Kangura nie pociąga za sobą nadmiernego apetytu. Testowa średnia wyniosła niecałe 6 l/100 km, przy przewadze szybkiej jazdy między miastami, bez obciążenia. Doblo o mocy 105 KM potrzebowało 6,8 l ropy na każde 100 km w podobnych warunkach jazdy.
Ładownia Kangoo o pojemności 3 m sześc. jest mniejsza niż w Combo (3,2 m sześc.), Berlingo i Partnerze (po 3,3 m sześc.). Natomiast ładownością 665 kg Kangoo góruje nad rywalami: Combo 595 kg, Berlingo 624 kg, Partner 625 kg. Renault podaje, że chodzi o klasę ładowności 650 kg, ale zgodnie z danymi technicznymi, także tymi z dowodu rejestracyjnego testowego auta, ładowność równa się 665 kg.
Wspomaganie do poprawki
Nowe Kangoo prowadzi się pewniej od poprzednika, miękkiego i chyboczącego się na boki. Odniosłem jednak wrażenie, że Opel Combo jest jeszcze bliższy pod tym względem samochodom osobowym. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą stosunkowo słabego czucia nawierzchni, co jest charakterystyczne dla niektórych modeli Renault. Oba pojazdy, Kangoo II i Combo, posiadają elektryczne wspomaganie kierownicy, lecz w Oplu działa ono bardziej subtelnie. Tak więc łatwo się „Kangurem” rozpędzić, ale przed ostrymi zakrętami lepiej przyhamować, z czym akurat nie ma problemu. Siłę hamowania dozuje się łatwo, seryjny ABS nie jest nadwrażliwy, o czym przekonałem się na mokrym asfalcie.
Zainwestuj w lusterka
Podczas listopadowego deszczu dokuczało jednak co innego – słaba widoczność we wstecznych lusterkach. Warto dokupić za 287 zł netto lusterka elektrycznie regulowane i podgrzewane. Tym bardziej że seryjne tylne drzwi asymetryczne, dwuskrzydłowe nie są przeszklone. W testowym aucie drzwi były przeszklone, ogrzewane i z wycieraczką (164 zł netto), lecz zaklejone nieprzezroczystą reklamą. Fabryczne czujniki cofania kosztują 451 zł netto.
Dwuosobowy
Fotele mają długie siedziska i dość wysokie oparcia, co kierowcy docenią podczas wielogodzinnych podróży. Każde Kangoo Express jest dwuosobowe, niby normalna sprawa w małych dostawczakach. „Niby”, bo Berlingo i Partner oferują, seryjnie bądź opcjonalnie, trzy miejsca siedzące z przodu. To środkowe jest raczej dla liliputów, ale na krótkich trasach może okazać się przydatne. Praktyczna jest w Kangoo półka nad przednią szybą biegnąca przez całą szerokość wnętrza. Brakuje zamykanego schowka na górze kokpitu – jest taki w Berlingo i Partnerze – oraz termometru pokazującego temperaturę na zewnątrz.
DMC |
1.952 kg |
Ładowność |
665 kg |
Objętość ładowni |
3 m sześc. |
Wymiary ładowni długość/szerokość/wysokość |
1.731 / 1.223 / 1.188 mm |
Wymiary pojazdu długość/szerokość/wysokość |
4.213 / 1.829 / 1.805 mm |
Rozstaw osi |
2.697 mm |
Silnik |
R4, 8V, turbodiesel z common rail |
Pojemność skokowa silnika |
1.461 ccm |
Moc maksymalna |
106 KM przy 4.000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
240 Nm przy 2.000 obr./min |
Prędkość maksymalna |
brak danych |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (wg producenta) |
5,4 l/100 km |
Skrzynia biegów |
manualna, sześciostopniowa |
Napęd |
4x2, na przednią oś |
Układ hamulcowy |
ABS, przód tarczowe wentylowane, tył tarczowe |
Wyposażenie pojazdu testowego: poduszka powietrzna kierowcy, prawe drzwi przesuwne, klimatyzacja manualna, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilotem, obrotomierz, radio CD |
Cena netto |
57.459 zł |
Gwarancja mechaniczna |
2 lata bez limitu km |
/perforacyjna |
/ 12 lat |
Przeglądy techniczne |
30 tys. km, nie rzadziej niż co rok |