Trendy rynkowe. Autobusy z Polski do Francji, Włoch, Szwecji...
W ciągu trzech pierwszych kwartałów br. z polskich fabryk wyjechały do zagranicznych odbiorców 2.303 autobusy, o 615 więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej – wynika z analizy opublikowanej przez firmę JMK Analizy Rynku Transportowego. Najlepiej radzi sobie MAN, który wyeksportował w tym czasie 950 autobusów.
W ciągu trzech pierwszych kwartałów br. z polskich fabryk wyjechały do zagranicznych odbiorców 2.303 autobusy, o 615 więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej – wynika z analizy opublikowanej przez firmę JMK Analizy Rynku Transportowego. To rekordowy wynik, na który złożyły się intratne zlecenia realizowane dla zagranicznych kontrahentów, m.in. przez MAN Star Trucks & Buses w Sadach (woj. wielkopolskie), wrocławską fabrykę Volvo Trucks, Solaris Bus & Coach z Bolechowa (woj. wielkopolskie) oraz słupską Scanię Production.
Największy udział w eksporcie ma MAN Star Trucks & Buses (950 egz.). Autobusy z polskich fabryk zamawiane są głównie przez niemieckich, francuskich, włoskich oraz skandynawskich odbiorców. Niedawno ponad 400 pojazdów powstałych w polskich fabrykach (Neoplan Centroliner oraz Solaris Urbino) zamówili też przewoźnicy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.