Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Opony na ciężkie ładunki

Części. Nowe opony do naczep
03.10.2008 00:00:00
Na polskim rynku pojawiły się trzy nowe opony przeznaczone do naczep. Wspólną cechą jest większa wytrzymałość na obciążenie ładunkiem. Continental HTR2 385/65 R22.5 to pierwsza, z zapowiadanej przez tego producenta, nowej generacji opon do pojazdów ciężarowych. Jej cechą charakterystyczną jest nowatorska warstwa butylowa uszczelniająca oponę od wewnątrz. W oponie Semperit EuroTrailer 385/55 R22.5, trzecim nowym produkcie na polskim rynku, nie ma wymyślnych technologii. Producent zachwala, że jest to opona niskoprofilowa, która pozwala na powiększenie kubatury ładowni naczepy o około 5 m sześc.
Continental HTR2 385/65 R22.5 to pierwsza, z zapowiadanej przez tego producenta, nowej generacji opon do pojazdów ciężarowych. Jej cechą charakterystyczną jest nowatorska warstwa butylowa uszczelniająca oponę od wewnątrz. Wykonano ją według opatentowanej technologii Air-Keep, która zapewnia znacznie lepszą szczelność niż rozwiązania wcześniej stosowane. HTR2 utrzymuje właściwe ciśnienie o 50 proc. dłużej niż inne opony i jest mniej wrażliwa na proces starzenia się.
W konstrukcji opony wprowadzono nowy typ stalowego pasa usztywniającego, który poprawia wytrzymałość osnowy. W celu zapewnienia lepszego kontaktu z nawierzchnią i równomiernego zużywania się opony, bieżnik ma o 20 proc. więcej gumy niż typowe ogumienie tej klasy.
Inną, zaawansowana technologię - Durable Technologies - wykorzystano w oponie Michelin X MaxiTrailer 205/65 R17.5 przeznaczonej do naczep niskopodwoziowych. Polega ona na zastosowaniu osnowy z włókien aramidowych (z tego materiału produkuje się m.in. kamizelki kuloodporne) oraz specjalnej mieszanki gumy zapobiegającej przegrzewaniu się karkasu. Według zapewnień producenta, dzięki temu bieżnik ma o 20 proc. większą wytrzymałość niż w poprzedniczce - oponie XTE2 205/65 R17.5. Wg producenta stopka X MaxiTrailer jest o 10 proc. bardziej wytrzymała, a przebiegi tej opony są o 35 proc. dłuższe od poprzedniego modelu.
W oponie Semperit EuroTrailer 385/55 R22.5, trzecim nowym produkcie na polskim rynku, nie ma wymyślnych technologii. Producent zachwala, że jest to opona niskoprofilowa, która pozwala na powiększenie kubatury ładowni naczepy o około 5 m sześc. Wewnętrzna wysokość tradycyjnej naczepy, wyposażonej w typowe opony 385/65 R22.5, wynosi ok. 2,70 m. Ponadto zoptymalizowany bieżnik tej opony ma sprawiać, iż nacisk na nawierzchnię jest rozłożony na większej powierzchni.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.