MAN wprowadził na rynek luksusową wersję swego najpopularniejszego autobusu turystycznego - Lion's Coach Supreme. Pojazd ma zapełnić lukę po wycofanym z produkcji w ub.r. modelu Lion's Star.
Supreme oferowany jest w trzech wersjach gabarytowych. Autobus dwuosiowy ma długość 12 m, natomiast pojazdy trzyosiowe odpowiednio 13 i 14 m. Autobusy posiadają elektroniczny system uruchamiania hamulców EBS 2 oraz system ESP. Pracę kierowcy wspomaga ponadto m.in. system kontroli prędkości MSC, jak również adaptacyjny system kontroli odległości ACC.
MAN wprowadził na rynek luksusową wersję swego najpopularniejszego autobusu turystycznego - Lion's Coach Supreme. Pojazd ma zapełnić lukę po wycofanym z produkcji w ub.r. modelu Lion's Star.
Supreme oferowany jest w trzech wersjach gabarytowych. Autobus dwuosiowy ma długość 12 m, natomiast pojazdy trzyosiowe odpowiednio 13 i 14 m. Oprócz znanych z dotychczasowych wariantów Lion's Coacha silników o poj. 10,5 l (moc maksymalna 400 i 440 KM) wersja Supreme może być wyposażana w nowy motor 12,5-litrowy (480 KM przy 1.900 obr./min). Jednostka uzyskuje maksymalny moment obrotowy 2.300 Nm, w zakresie 1.000-1.400 obr./min. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. Zewnętrzne wyróżniki Supreme to m.in. charakterystyczny, chromowany grill na przedniej ścianie, światła pozycyjne zintegrowane z szybą, a także aluminiowy panel pokrywający słupek C. Nad tylną szybą zainstalowano specjalny spojler, a w kabinie pojawiły się drewniane elementy. Pojazd posiada elektroniczny system uruchamiania hamulców EBS 2 oraz system ESP. Pracę kierowcy wspomaga ponadto m.in. system kontroli prędkości MSC, jak również adaptacyjny system kontroli odległości ACC.