Części. Bezpieczne ciągniki siodłowe DAF XF105
DAF opracował do swoich ciężarówek specjalny nocny zamek, który ma chronić śpiących kierowców. Według producenta zabezpiecza on otwarcie drzwi kabiny pojazdu nawet przy pomocy łomu. Jest to zamek mechaniczny montowany na ścianie kabiny. Jego głównym elementem zabezpieczającym jest bolec wykonany z hartowanej stali, który wsuwa się w podłokietnik na drzwiach.
DAF opracował do swoich ciężarówek specjalny nocny zamek, który ma chronić śpiących kierowców. Według producenta zabezpiecza on otwarcie drzwi kabiny pojazdu nawet przy pomocy łomu. Jest to zamek mechaniczny montowany na ścianie kabiny. Jego głównym elementem zabezpieczającym jest bolec wykonany z hartowanej stali, który wsuwa się w podłokietnik na drzwiach. Ten ostatni również otrzymał dodatkowe fabryczne wzmocnienia. Proste jest również otwieranie nowego zamka, które może przydać się, gdy nagle trzeba opuścić kabinę. W takiej sytuacji zamek zwalniany jest przez jedno naciśnięcie czerwonego guzika. O zamontowaniu zamka informuje naklejka o treści DAF Night Lock. W nowy zamek można doposażyć każdy ciągnik siodłowy XF105. Zamek nocny dla starszych modeli XF będzie oferowany od początku przyszłego roku.