W kwietniu do Muzeum Techniki w Speyer (Niemcy) trafił, jako eksponat, rosyjski prom kosmiczny Buran. Do transportu tego 70-tonowego kolosa użyto szesnastoosiowej naczepy niskopodwoziowej, którą podczepiono do ciągnika Mercedes Actros SLT 4160 8x6. To nowa wersja pojazdu do przewozów ponadgabarytowych. Actros SLT 4160 jest napędzany ośmiocylindrowym, 16-litrowym silnikiem OM 502 LA BlueTec 5 o mocy 609 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2.400 Nm osiąganym od 1.080 do 1.800 obr./min. Jednostka jest konfigurowana z 16-biegową skrzynią G 240 z przekładnią hydrokinetyczną WSK 400 i retarderem.
SLT to skrót dwóch niemieckich słów Schwerlast-Transporter, czyli ciągnik ponadgabarytowy. Actros SLT 4160 to najcięższa wersja z rodziny tych pojazdów, zdolny do holowania zestawów o DMC 500 ton. Jest to też jedyny pojazd w tym segmencie, który ma silnik spełniający normę Euro 5 oraz jeden z niewielu czteroosiowych ciągników siodłowych wyposażonych w trzy osie napędowe (z blokadami mechanizmów różnicowych) i dwie kierowane. Te ostatnie poprawiają zwrotność, co jest szczególnie ważne w ciężkim transporcie przy precyzyjnym manewrowaniu, a nawet przy pokonywaniu ronda.
Nowością w podwoziu 8x6 jest zwiększenie rozstawu osi do 4.200 mm w celu zamontowania dodatkowych urządzeń za kabiną. Znalazły się tam m.in. 900-litrowy zbiornik paliwa, zbiornik czynnika AdBlue, akumulator oraz zbiornik sprężonego powietrza. Za kabiną umieszczono również specjalną, powietrzną chłodnicę oleju, która schładza olej ze skrzyni biegów oraz z przekładni hydrokinetycznej. Oba te podzespoły podczas transportu ciężkich ładunków (co dzieje się najczęściej przy niskiej prędkości) poddawane są dużym obciążeniom cieplnym. Do dużych obciążeń przystosowano też zawieszenie. Między innymi trzy tylne osie napędowe otrzymały dodatkowe pióra w resorach, dzięki czemu zmniejszono ich ugięcie.
Actros SLT 4160 jest napędzany ośmiocylindrowym, 16-litrowym silnikiem OM 502 LA BlueTec 5 o mocy 609 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2.400 Nm osiąganym od 1.080 do 1.800 obr./min. Jednostka jest konfigurowana z 16-biegową skrzynią G 240 z przekładnią hydrokinetyczną WSK 400 i retarderem. W układzie napędowym znajduje się też dwustopniowa skrzynia redukcyjna VG 2400-3W z biegiem terenowym. To na wypadek, gdyby pojazd miał kłopoty z ruszeniem na śliskiej nawierzchni albo wjechał w zagłębienie w podłożu.