Przewoźnicy, którzy rok temu w owczym pędzie zamawiali na zapas pojazdy do transportu dalekobieżnego, dziś ich nie odbierają, a nawet rezygnują z zadatków. Importerzy mają ciągniki siodłowe i naczepy, które można kupić niemal od ręki. Skończyła się chora sytuacja, gdy kupiony prosto z fabryki pojazd można było sprzedać drożej na rynku wtórnym.
Przewoźnicy, którzy rok temu w owczym pędzie zamawiali na zapas pojazdy do transportu dalekobieżnego, dziś ich nie odbierają, a nawet rezygnują z zadatków (czytaj na str. 5). Importerzy mają ciągniki i naczepy, które można kupić niemal od ręki. Skończyła się chora sytuacja, gdy kupiony prosto z fabryki pojazd można było sprzedać drożej na rynku wtórnym. Spadły ceny używanych dostawczaków i ciężarówek (patrz na najnowsze notowania Eurotaksu).
Hossę widać jeszcze w segmencie pojazdów konstrukcyjnych, bowiem wszyscy liczą na boom budowlany związany z przygotowaniami do Euro 2012. Było to widać na największych targach tej branży w kraju, czyli Autostrada-Polska i Maszbud w Kielcach, o czym piszemy w dziale Maszyny Budowlane.