Trendy rynkowe. Autobusy mają zadyszkę
Firma JMK Analizy Rynku Transportowego opublikowała dane dotyczące sprzedaży autobusów w pierwszym kwartale br. Nabywców znalazło w tym okresie w Polsce 261 pojazdów, tj. o 17 mniej niż w roku poprzednim. W przeciwieństwie do tendencji z ostatnich kilku lat, spadek dotknął m.in. rosnący dotąd segment autobusów miejskich (135 sztuk, o 4 mniej niż rok wcześniej). W pierwszym kwartale br. klienci najchętniej kupowali autobusy marki Autosan (55 sztuk sprzedanych pojazdów), a kolejne miejsca zajmują: Kapena (43), Mercedes (38), Solaris (37) i Jelcz (30).
Firma JMK Analizy Rynku Transportowego opublikowała dane dotyczące sprzedaży autobusów w pierwszym kwartale br. Nabywców znalazło w tym okresie w Polsce 261 pojazdów, tj. o 17 mniej niż w roku poprzednim. W przeciwieństwie do tendencji z ostatnich kilku lat, spadek dotknął m.in. rosnący dotąd segment autobusów miejskich (135 sztuk, o 4 mniej niż rok wcześniej). O 16 sztuk (101 egz.) zmniejszyła się sprzedaż w grupie autobusów międzymiastowych. Od stycznia do marca sprzedano też w Polsce 22 nowe autobusy turystyczne i 3 szkolne, tzw. gimbusy, w obu tych "niszowych" segmentach wyniki są nieco lepsze niż rok wcześniej. W pierwszym kwartale br. klienci najchętniej kupowali autobusy marki Autosan (55 sztuk sprzedanych pojazdów), a kolejne miejsca zajmują: Kapena (43), Mercedes (38), Solaris (37) i Jelcz (30).