Samochody dostawcze. Renault Kangoo Compact Concept
Na polskim rynku zadebiutowała właśnie druga generacja dostawczego Renault Kangoo. W dwóch odmianach, dłuższej Express oraz krótszej Express Compact, a francuska marka zademonstrowała studyjne Kangoo Compact Concept. To zapowiedź nowej wersji użytkowego auta - pojazdu dla młodych, wysportowanych mieszkańców miast lubiących aktywnie spędzać wolny czas, przede wszystkim na rolkach. Renault Koncept, w odróżnieniu od oferowanego Express Compact, ma okna za drzwiami, przeszkloną tylną klapę (z oddzielnie otwieraną szybą), przeszklony dach. Tylną jego część można otworzyć, co umożliwia podróż prawie jak w kabriolecie albo załadunek długich przedmiotów. Nikt nie powinien narzekać na to, że do kabiny dociera mało słonecznego światła.
Na polskim rynku zadebiutowała właśnie druga generacja dostawczego Renault Kangoo. W dwóch odmianach, dłuższej Express oraz krótszej Express Compact, a francuska marka zademonstrowała studyjne Kangoo Compact Concept. To zapowiedź nowej wersji użytkowego auta - pojazdu dla młodych, wysportowanych mieszkańców miast lubiących aktywnie spędzać wolny czas, przede wszystkim na rolkach.
Dużo światła i kolorów
Koncept, w odróżnieniu od oferowanego Express Compact, ma okna za drzwiami, przeszkloną tylną klapę (z oddzielnie otwieraną szybą), przeszklony dach. Tylną jego część można otworzyć, co umożliwia podróż prawie jak w kabriolecie albo załadunek długich przedmiotów. Nikt nie powinien narzekać na to, że do kabiny dociera mało słonecznego światła.
We wnętrzu pełno kolorów. Dominuje niebieski, dużo jest szaro-aluminiowego, są też akcenty pomarańczowe. Na zewnątrz dwa lakiery, pomarańczowy i srebrny.
Kangoo Compact Concept jest trzydrzwiowe, czteromiejscowe. Za przednimi fotelami umieszczono dwuosobową kanapę. Jej dość mocne wyprofilowanie zapowiada wygodną podróż. Tapicerka łączy skórę i tkaninę.
Wśród rolek
Klapa bagażnika składa się z dwóch części. Na dolnym fragmencie, otwieranym do dołu, znajdują się uchwyty na dwie pary rolek. W bocznych panelach bagażnika kryją się schowki na zapasowe kółka do rolek i drobne akcesoria. Motyw rolek powtarza się w kilku miejscach samochodu. Przykładowo, dźwignia do regulacji przednich siedzeń ma kształt niebieskiego kółka rolek.
105 dieslowskich koni
Mimo że auto ma służyć do wypadów w plener, nie posiada napędu 4x4. Pozostawiono przedni napęd, zwiększając tylko prześwit do ponad 200 mm (dokładnych danych nie podano). Turbodiesel 1.5 dCi 105 KM jest najmocniejszy spośród przewidzianych do nowego Expressa, ale nie będzie stosowany w seryjnym Expressie Compact.
Renault zapowiada, że samochód wykorzystujący rozwiązania Kangoo Compact Concept znajdzie się w seryjnej produkcji.
Długość |
3.896 mm |
Szerokość |
1.856 mm |
Wysokość |
1.717 mm |
Masa |
1.225 kg |
Silnik |
turbodiesel common rail, 1.461 ccm, R4, 8V z filtrem cząstek stałych FAP |
Moc maksymalna |
105 KM |
Maks. moment obrotowy |
240 Nm przy 2.200 obr./min |
Napęd |
na przednie koła |
Skrzynia |
mechaniczna, sześciobiegowa |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
11,5 s |