Wywożeniem odpadków z miast zajmują się śmieciarki. Jednak w przypadku zakładów przemysłowych lub dużych placów budowy takie pojazdy mają zbyt małą ładowność. W takich sytuacjach lepiej sprawdzają się duże pojazdy, takie jak nowa naczepa Fliegla. Ciekawy jest sposób wyładunku naczepy. W przeciwieństwie do wielu podobnych pojazdów naczepa Fliegl nie jest uchylna. Wyładunek możliwy jest dzięki specjalnej stalowej płycie, która jest we wnętrzu ładowni, przy przedniej ścianie. W chwili rozładunku unosi się tylna ściana pojazdu, po czym hydrauliczny rozpierak przesuwa płytę ku tyłowi, a ona wypycha ładunek z wnętrza naczepy.
Na pierwszy rzut oka trzyosiowy pojazd wygląda jak duża naczepa kontenerowa. Jednak wykonano ją ze znacznie wytrzymalszej stali, odpornej nie tylko na przeciążenia, ale również na uderzenia maszyn ładujących. Naczepa zapełniana jest od góry - dach pojazdu podzielony jest na dwie wielkie płyty uchylane ku górze. Podczas załadunku najpierw otwierana jest przednia płyta. Kiedy połowa naczepy jest już zapełniona, otwierana jest tylna.
Ciekawy jest sposób wyładunku naczepy. W przeciwieństwie do wielu podobnych pojazdów naczepa Fliegl nie jest uchylna. Wyładunek możliwy jest dzięki specjalnej stalowej płycie, która jest we wnętrzu ładowni, przy przedniej ścianie. W chwili rozładunku unosi się tylna ściana pojazdu, po czym hydrauliczny rozpierak przesuwa płytę ku tyłowi, a ona wypycha ładunek z wnętrza naczepy.
Jak twierdzi producent, pojazd ten zastępuje przynajmniej trzy klasyczne śmieciarki. Może być używany nie tylko do wywozu śmieci na wysypiska, ale także do przewozu surowców wtórnych (papier, opony, szmaty) oraz trawy lub siana.
Długość: |
13.000 mm |
Szerokość: |
2.550 mm |
Wysokość: |
4.000 mm |
Wysokość burt: |
2.700 mm |
Poj. ładowni: |
89 m sześc. |
Ładowność: |
24.000 kg |