Koncern Daimler AG opublikował pierwsze informacje o nowym Mercedesie Actrosie. W pojeździe wprowadzono 37 udoskonaleń.
Actros, jako pierwszy pojazd w tym segmencie, będzie standardowo wyposażany w zautomatyzowaną skrzynię. Będzie też pierwszą ciężarówką, w której górne łóżko otrzyma regulację umożliwiającą wypoziomowanie, przydatne podczas parkowania na nierównych nawierzchniach. Udoskonalono układ kierowniczy, który - jak zapewnia producent - będzie mniej wrażliwy na koleiny.
Koncern Daimler AG opublikował pierwsze informacje o nowym Mercedesie Actrosie. W pojeździe wprowadzono 37 udoskonaleń.
Actros, jako pierwszy pojazd w tym segmencie, będzie standardowo wyposażany w zautomatyzowaną skrzynię. Będzie też pierwszą ciężarówką, w której górne łóżko otrzyma regulację umożliwiającą wypoziomowanie, przydatne podczas parkowania na nierównych nawierzchniach. Udoskonalono układ kierowniczy, który - jak zapewnia producent - będzie mniej wrażliwy na koleiny.
Pojazd ma być oferowany m.in. z pakietami ekonomicznymi, których zadaniem jest ograniczenie kosztów eksploatacji. Np. Classic zawiera automatyczne bezpieczniki, regulowany spoiler kabiny oraz retarder Voith, który m.in. korzystnie wpływa na proces zużycia hamulców i komfort jazdy. Pakiet ekonomiczny dla podwozi Actros zawiera też dodatkowy zbiornik powietrza i lekki aluminiowy zbiornik sprężonego powietrza.
Nowego Actrosa można już zamawiać, choć jego produkcja rozpocznie się dopiero w lipcu br.