Autobusy. Solaris Urbino Hybrid w Niemczech
Z początkiem br. na ulice niemieckiego Bochum wyruszył pierwszy autobus hybrydowy. To Solaris Urbino 18 Hybrid wyprodukowany w fabryce w podpoznańskim Bolechowie. Dieslowską część napędu stanowi silnik Cumminsa, a druga - elektryczna pochodzi od firmy Allison.
Z początkiem br. na ulice niemieckiego Bochum wyruszył pierwszy autobus hybrydowy. To Solaris Urbino 18 Hybrid wyprodukowany w fabryce w podpoznańskim Bolechowie. Dieslowską część napędu stanowi silnik Cumminsa, a druga - elektryczna pochodzi od firmy Allison. Pojazd kupiła firma przewozowa Bogestra, ta sama, która ma już w swej gamie ponad trzydzieści Solarisów z tradycyjnym źródłem napędu. Urbino sprzedany do Bochum jest trzecim w Niemczech, a czwartym w ogóle autobusem hybrydowym, który wyjechał z fabryki Solaris Bus & Coach S.A. Poprzednie trafiły do dwóch innych niemieckich miast: Drezna i Lipska, jak również do szwajcarskiego Lenzburga. - Już wkrótce u naszego zachodniego sąsiada będą jeździć kolejne nasze autobusy hybrydowe - mówi Solange Olszewska, wiceprezes Solaris Bus & Coach S.A. - W fazie produkcji jest pojazd dla Bremy. Mam także nadzieję, że jeszcze w tym roku poinformujemy o pierwszym hybrydowym Solarisie w Polsce.