Pojazdy i urządzenia specjalne. Pożarnicza Scania R320 4x2
Kończący się rok Scania Polska może zaliczyć do udanych, jeśli chodzi o sprzedaż podwozi do zabudów pożarniczych. O ile w minionych latach zainteresowanie takimi pojazdami było śladowe, o tyle w tym roku nabywców znalazło 50 pożarniczych Scanii. Jedną z nich jest R340 4x2 z zabudową do ratownictwa chemicznego.
Bazą dla pojazdu jest podwozie R340 z układem napędowym 4x2 i z 11-litrowym silnikiem Euro 4 o mocy 340 KM. Zastosowano dwudrzwiową, trzymiejscową kabinę. Specjalistyczna zabudowa do ratownictwa chemicznego powstała w firmie ISS Wawrzaszek z Bielska-Białej, jednego z krajowych potentatów w dziedzinie pożarniczego wyposażenia pojazdów.
Pojazd ma zabudowę kontenerową ze specjalnym systemem otwierania bocznych ścian, które są poprzecznie podzielone; w momencie otwierania dolna część opuszcza się jak klasyczna burta, a górna zachodzi na dach. Konstrukcję wykonano ze szkieletów aluminiowych wzmocnionych stalą nierdzewną. W ten sposób struktura nadwozia jest lekka i jednocześnie odpowiednio wytrzymała.
Wewnątrz znajduje się skręcana konstrukcja aluminiowa przeznaczona do mocowania półek oraz uchwytów dla sprzętu. Podłogę i poszycie półek zrobiono z ryflowanej blachy aluminiowej. Wewnętrzną stronę dolnych burt wyposażono w system rozkładanych stopni, ułatwiających dostęp do sprzętu umieszczonego na górnych poziomach. W tej części nadwozia jest miejsce m.in. na generator prądu 400/230 V, przenośny spalinowy agregat prądotwórczy 2x230 V, pompy oraz specjalistyczny sprzęt do neutralizowania zagrożeń chemicznych.
Tylna część zabudowy została oddzielona aluminiową ścianą. Ten segment przeznaczono m.in. na sprzęt pomiarowy i ochrony osobistej ratowników. Jest tutaj także miejsce na składany namiot, który po rozłożeniu można również połączyć z tylną częścią zabudowy.
Długość |
9.400 mm |
Szerokość |
2.500 mm |
Wysokość |
3.300 mm |
DMC |
18.000 kg |