Autobusy. Niewielki wzrost sprzedaży
Prawie o dziesięć procent wzrosła sprzedaż nowych autobusów w Polsce w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. w stosunku do analogicznego okresu 2006 r. Nabywców znalazło 961 autobusów. Takie dane opublikował właśnie Infobus, jedyna polska firma systematycznie monitorująca rynek. Liderem sprzedaży jest Solaris Bus & Coach (262 sprzedane autobusy), który rezultatami uzyskanymi od stycznia do września br. zapewnił sobie 27-procentowy udział w rynku.
Prawie o dziesięć procent wzrosła sprzedaż nowych autobusów w Polsce w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. w stosunku do analogicznego okresu 2006 r. Nabywców znalazło 961 autobusów. Takie dane opublikował właśnie Infobus, jedyna polska firma systematycznie monitorująca rynek. Trzon tegorocznej sprzedaży stanowią autobusy miejskie (562 sprzedane sztuki od stycznia do końca września). Popyt na te pojazdy wzrósł o ponad jedną trzecią i jest to jedyny zwyżkujący segment rynku. Zarówno w grupie autobusów międzymiastowych, jak i turystycznych zanotowano spadki, odpowiednio o 14 i o 9 proc. Liderem sprzedaży jest Solaris Bus & Coach (262 sprzedane autobusy), który rezultatami uzyskanymi od stycznia do września br. zapewnił sobie 27-procentowy udział w rynku. Na kolejnych miejscach są: Autosan (17 proc.) oraz Jelcz (10 proc.).