Maszyny do zbioru roślin. Nowa przyczepa marki Fliegl
Na polski rynek trafiły nowe przyczepy rolnicze niemieckiej marki Fliegl. Zaopatrzono je w opatentowany system rozładowczy o nazwie Gigant. Nową przyczepę Fliegla można w gospodarstwie wykorzystywać przez cały rok przewożąc w niej np. trawę, kiszonkę, ziemniaki czy baloty słomy. Dzięki specjalnemu zabezpieczeniu mechanizmu zsuwającego uszczelkami gumowymi (dociśnięcie do ściany) nie ma obaw o to, że choćby niewielka część produktów zostanie w przyczepie.
Jak wyliczono umożliwia on zwiększenie ładunku przyczepy o 30-80 proc. Wszystko za sprawą specjalnej stalowej płyty ścieśniającej. Zdaniem konstruktorów, przyczepy tego rodzaju mogą zastąpić stosowane dotychczas zazwyczaj w transporcie rolniczym pojazdy typu wywrotka, bądź też przyczepy z tzw. przesuwaną podłogą.
0Płyta stanowi przednią ścianę przyczepy. Porusza się w jej wnętrzu ułatwiając rozładunek. Ściany boczne przyczepy, wykonane z blachy stalowej, są modułami bez spawania. Dzięki temu poszczególne części można łatwo wymienić np. gdy są uszkodzone. Elementem bazowego wyposażenia we wszystkich wersjach jest hydraulicznie uruchamiana ściana tylna. Zawieszenie jest pneumatyczne (za dopłatą stosowana jest oś podnoszona).
Nową przyczepę Fliegla można w gospodarstwie wykorzystywać przez cały rok przewożąc w niej np. trawę, kiszonkę, ziemniaki czy baloty słomy. Dzięki specjalnemu zabezpieczeniu mechanizmu zsuwającego uszczelkami gumowymi (dociśnięcie do ściany) nie ma obaw o to, że choćby niewielka część produktów zostanie w przyczepie. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy przewożone jest zboże. W każdym przypadku walorem rozwiązania jest m.in. mniejszy nakład pracy, tak w czasie załadunku jak i rozładunku, możliwość większego zagęszczenia ładunku, jak również szybsze opróżnianie przyczepy.
Przyczepy Fliegl z systemem zsuwającym Gigant mają odmiany dwu-, trzy-oraz czteroosiowe. Dwuosiówki mają dopuszczalną masę całkowitą od 8.000 do 20.000 kg, przyczepy trzyosiowe od 20.000 do 25.000 kg, natomiast czteroosiowe oferowane są jedynie w wersji o DMC 40.000 kg.
Zwraca uwagę wymienne podwozie. To zwiększa możliwość jego wykorzystania. Podwozia przyczepy można użyć np. jako nośnika wozu asenizacyjnego czy rozrzutnika, można też na nim umieścić kontener (seryjnym elementem jest tzw. rygiel kontenerowy).
Liczba osi |
2 |
3 |
4 |
Masa własna |
3.300 kg |
7.780 kg |
10.200 kg |
Wymiary muldy |
długość |
5.100 mm |
8.100 mm |
10.100 mm |
szerokość |
2.380 mm |
2.380 mm |
2.380 mm |
wysokość |
1.500 mm |
2.000 mm |
2.000 mm |
Pojemność napełniania (bez ściśnięcia) |
20 m sześc. |
40 m sześc. |
50 m sześc. |