Mast to na razie mało znana marka na naszym rynku. Hiszpański producent, osiągający od kilku lat niezłe wyniki handlowe w Europie Zachodniej, dopiero teraz postanowił spróbować szczęścia również w Polsce. Najmniejszy z Explorerów dysponuje udźwigiem 1.200 kg, największy 7.000 kg. Polscy dystrybutorzy nadzieje wiążą szczególnie z widlakami H15D oraz H20DL, a zatem o udźwigu 1.500 kg i 2.000 kg (podstawowe dane techniczne w tabeli), bowiem to właśnie popyt na takie widlaki Masta w innych krajach jest największy.
Mast zadebiutował na naszym rynku, wprowadzając do sprzedaży widlaki Explorer, które są przeznaczone do pracy w terenie.
Na trudne warunki
Najmniejszy z Explorerów dysponuje udźwigiem 1.200 kg, największy 7.000 kg. Polscy dystrybutorzy nadzieje wiążą szczególnie z widlakami H15D oraz H20DL, a zatem o udźwigu 1.500 kg i 2.000 kg (podstawowe dane techniczne w tabeli), bowiem to właśnie popyt na takie widlaki Masta w innych krajach jest największy. Zwracają uwagę duże jak na wózek widłowy o tych gabarytach koła (średnica 16 cali) z terenowym ogumieniem o bardzo głębokiej rzeźbie bieżnika. Zwarta konstrukcja przy sporym w relacji do długości rozstawie osi (1.450 mm) oraz duży prześwit (270 mm) to kolejne cechy sprawiające, że Explorer potrafi poruszać się na bardzo pofałdowanym i grząskim terenie. Takie warunki spotykane są zarówno przy wykonywaniu robót budowlanych, jak i w rolnictwie czy leśnictwie. Widlaka można wyposażyć w maszt typu duplex bądź triplex. Fabrycznie maszynę zaopatrzono w instalację umożliwiającą zamontowanie dodatkowego osprzętu, np. pługa śnieżnego czy ścisku bocznego.
No to jazda...
Do napędu służą silniki marki Perkins. W najpopularniejszych wersjach: H15D i H20DL jest to identyczna jednostka, 3-cylindrowy motor wysokoprężny o mocy 32 KM. Moc maksymalną uzyskuje przy 2.800 obr./min. Do dyspozycji są zarówno widlaki z napędem na jedną oś, jak i 4x4. W drugim wariancie jest to napęd obu osi bez możliwości odłączania. Zarówno w wersji 4x2, jak i 4x4 napęd przenoszony jest hydrostatycznie. Pojazd ma hydrauliczny układ hamulcowy. Standardem jest otwarta kabina ze stelażem. Opcjonalnie Explorera można zaopatrzyć w kabinę zamkniętą. Wózkiem kieruje się tradycyjną kierownicą (prędkość maksymalna wynosi 25 km/h), do wykonywania funkcji użytkowych służy tzw. zintegrowany dżojstik umieszczony z prawej strony fotela operatora.
Udźwig |
1.500 kg |
2.000 kg |
Masa własna |
3.000 kg (4x2), 3.100 kg (4x4) |
3.200 kg (4x2), 3.300 kg (4x4) |
Długość |
2.500 mm |
2.620 mm |
Szerokość/ wysokość (przy złożonym maszcie) |
1.380 mm / 1.980 mm |
1.380 mm / 1.980 mm |
Prędkość podnoszenia (z ładunkiem) |
0,32 m/s |
0,30 m/s |
Maks. wysokość podnoszenia |
3.300 mm |
3.300 mm |
Paliwo |
ON |
ON |