7 września na swoim ostatnim posiedzeniu przed rozwiązaniem Sejm RP V kadencji zmienił ustawę o transporcie drogowym. Dostosował ją do unijnej dyrektywy 2006/22/WE. Przepisy wprowadzają w całej Unii skoordynowaną kontrolę czasu jazdy i postoju, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku zawodowych kierowców, przez inspekcję transportu drogowego, policję, straż graniczną i służbę celną.
7 września na swoim ostatnim posiedzeniu przed rozwiązaniem Sejm RP V kadencji zmienił ustawę o transporcie drogowym. Dostosował ją do unijnej dyrektywy 2006/22/WE. Przepisy wprowadzają w całej Unii skoordynowaną kontrolę czasu jazdy i postoju, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku zawodowych kierowców, przez inspekcję transportu drogowego, policję, straż graniczną i służbę celną. Dane statystyczne z przeprowadzanych kontroli będą gromadzone w celu wymiany informacji pomiędzy państwami UE i sprawozdawczości statystycznej dla Komisji Europejskiej. Co najmniej sześć razy w roku mają być przeprowadzane kontrole drogowe kierowców i wspólne szkolenia przez minimum dwa państwa członkowskie. Koordynacją owych kontroli zajmie się specjalny organ wyznaczony przez każde z państw UE. Ustawa zakłada ponadto wprowadzenie systemu oceny ryzyka w przedsiębiorstwach wykonujących przewóz drogowy, związanego z naruszeniami dotyczącymi czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców. Wprowadza też standard wyposażenia służb kontrolnych, dotyczącego pobierania, czytania i analizowania zapisów cyfrowych tachografów.