Części. Volvo prezentuje nowe silniki
Volvo Trucks wprowadziło do oferty trzeci, najsłabszy wariant mocy (540 KM, 2.600 Nm) sześciocylindrowego, rzędowego silnika D16 stosowanego we flagowym Volvo FH 16. Mocniejsze warianty, oferowane od lutego br., mają 580 oraz 660 KM (odpowiednio 2.800 i 3.100 Nm). Jak informują przedstawiciele szwedzkiego producenta, "pięćsetczterdziestka" przeznaczona jest przede wszystkim do ojazdów tworzących normatywne, 40-tonowe zestawy, które często pokonują górzyste trasy.
Volvo Trucks wprowadziło do oferty trzeci, najsłabszy wariant mocy (540 KM, 2.600 Nm) sześciocylindrowego, rzędowego silnika D16 stosowanego we flagowym Volvo FH 16. Mocniejsze warianty, oferowane od lutego br., mają 580 oraz 660 KM (odpowiednio 2.800 i 3.100 Nm). Jak informują przedstawiciele szwedzkiego producenta, "pięćsetczterdziestka" przeznaczona jest przede wszystkim do pojazdów tworzących normatywne, 40-tonowe zestawy, które często pokonują górzyste trasy. 540-konny motor może być łączony z 14-stopniową skrzynią manualną lub 12-stopniową, zautomatyzowaną skrzynią I-Shift. Hamulec silnikowy VEB+ dysponuje mocą 425 kW. Motor D16 w wersji 540 KM, podobnie jak mocniejsze odmiany, spełnia normę Euro 4 przy wykorzystaniu technologii SCR.