Fot. Stellantis
Na targach IAA Transportation 2024, Stellantis Pro One, nowa jednostka biznesowa koncernu Stellantis, zaprezentował modele marek Citroën, FIAT Professional, Opel i Peugeot: przykład niezliczonych możliwości zabudowy samochodów marek LCV Stellantis.
Odwiedzający mogli lepiej poznać samochody Opel Combo Electric, Citroën E-Berlingo Crew Van, Peugeot e-Expert Fridge z EPTO, Opel Movano HYDROGEN oraz Fiat Professional E-Ducato Cargo Box.
Adaptacje i unowocześnianie
Stellantis Pro One zaprezentował swoją strategię adaptacji i unowocześniania, opracowaną we współpracy z ponad 450 certyfikowanymi partnerami z całego świata. Dzięki rosnącej liczbie własnych adaptacji i rozbudowanej sieci, koncern oferuje szeroką gamę produktów, od wywrotek poprzez samochody dostawcze, z zoptymalizowaną przestrzenią ładunkową aż po pojazdy rekreacyjne, wszystkie zaprojektowane pod kątem zaspokojenia specyficznych potrzeb klientów prywatnych, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz dużych flot.
Technologia wodorowych ogniw paliwowych
Szczególną uwagę poświęcono innowacyjnej technologii wodorowych ogniw paliwowych (FCEV), która jest już dostępna w średniej wielkości samochodach dostawczych, a wkrótce zostanie zastosowana w nowej gamie dużych samochodów dostawczych. Jest to ważny etap na drodze Stellantis do zeroemisyjnej mobilności. W przypadku dużych samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, takich jak świętujący swoją publiczną światową premierę Opel Movano HYDROGEN, grupa zaprojektowała ekskluzywną architekturę o średniej mocy, która oferuje zasięg do 500 km oraz czas tankowania wodoru wynoszący zaledwie 5 minut, bez uszczerbku dla pojemności, przestrzeni ładunkowej i wydajności.
Nowy silnik i skrzynia biegów
Ponadto w Hanowerze w centrum uwagi znalazł się nowy silnik MultiJet 4.0 i innowacyjna 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów AT8, które są teraz oferowane w odnowionej gamie dużych samochodów dostawczych. Silnik MultiJet 4.0 zapewnia moment obrotowy 450 Nm, który – jak zwraca uwagę producent – jest najlepszy w swojej klasie dla dużych samochodów dostawczych z napędem na przód. Zaawansowany dwuobwodowy układ recyrkulacji spalin zwiększa niezawodność, osiągi i redukcję emisję spalin. Skrzynia biegów AT8 zaś zapewnia 10-procentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z dotychczasową wersją automatyczną, dzięki zastosowaniu bardziej zrównoważonego, wydajnego i precyzyjnie kontrolowanego momentu obrotowego.
Wystawa IAA Transportation była okazją, by odkryć najważniejsze nowe funkcje odnowionej gamy Stellantis Pro One, która obejmuje 12 nowych modeli oferujących elektryfikację drugiej generacji (pojazdy elektryczne o napędzie akumulatorowym i na ogniwa paliwowe), pełną łączność dla samochodów dostawczych i pickupów oraz długą listę najnowszych systemów ADAS, zapewniających bezpieczniejszą i bardziej zrelaksowaną jazdę. (red)