Nadjeżdża siódma generacja: więcej miejsca, większa ładowność, innowacyjna gama napędów
Fot. Volkswagen
Podczas tegorocznych targów IAA Transportation w Hanowerze, Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentował premierowo nowego Transportera. Odwiedzający targi mieli okazję przyjrzeć się siódmej generacji tej linii produktów. Jak to ujął producent: „Każda cecha i każdy element modelu osiągają zupełnie nowy poziom.”
Nowy Transporter oferuje więcej miejsca, większą ładowność i wyższą maksymalną masę przyczepy. Ponadto najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy zapewniają większe bezpieczeństwo, a przemyślany kokpit i elementy sterowania ułatwiają codzienną pracę.
To samo dotyczy prezentowanego w tym samym czasie dziewięciomiejscowego mikrobusa - nowej Caravelle. Po raz pierwszy w historii Transportera i Caravelle, te wielofunkcyjne pojazdy będą dostępne również z napędem hybrydowym typu plug-in i z napędem elektrycznym, jako alternatywą dla gamy turbodoładowanych silników wysokoprężnych. Wyrazisty design nowych vanów jest odświeżająco nowy, a jednocześnie wyraźnie nawiązuje do stylu ich kultowych poprzedników.
Fot. Volkswagen
Bulli dla każdego klienta
Volkswagen oferuje nowego Transportera w wersji Furgon (skoncentrowanej na transporcie towarów), Furgon „Plus” (przestrzeń ładunkowa, siedzenia w drugim rzędzie, różne przegrody), Kombi (skoncentrowanej na transporcie osób) oraz jako podwójną kabinę z nadwoziem skrzyniowym lub platformowym i długim rozstawem osi. Wersje mikrobus i furgon są opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi.
Dziewięciomiejscowy Caravelle został zaprojektowany z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim - jako shuttle bus. Producent oferuje ten model w trzech wersjach: Caravelle jako wersję podstawową, Life ze średnią specyfikacją wyposażenia oraz topową wersję Style. Caravelle jest również dostępny z wydłużonym rozstawem osi. Zarówno Transporter Furgon, jak i Caravelle, są też dostępne w wersji terenowej PanAmericana.
Fot. Volkswagen
Zaawansowane technologicznie miejsce pracy
W przeprojektowanym kokpicie Transportera i Caravelle, połączono cyfrowy świat wyświetlaczy i elementów sterujących z tradycyjnymi przyciskami, zapewniając, że centrum sterowania pojazdem jest łatwe w obsłudze i bezpieczne w użyciu w każdej sytuacji. Jeżdżący tymi samochodami znajdą tu m.in. gniazda USB i 12 V, a także uzyskają opcję dodania jednego lub, w przypadku modeli hybrydowych typu plug-in i elektrycznych, nawet trzech gniazd 230 V.
1,33 tony ładowności
Pojemność przestrzeni ładunkowej Transportera w wersji Furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wzrosła o ponad 10 procent do 5,8 m3. W wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność tej przestrzeni wzrasta do 9,0 m3. Maksymalna ładowność, uzyskana dzięki większej objętości przestrzeni ładunkowej, to teraz 1,33 tony (dodatkowe 0,13 t). Volkswagen zwiększył również o 0,3 t maksymalną masę przyczepy, którą może pociągnąć Transporter. Teraz masa takiej przyczepy sięgnąć może nawet 2,8 tony (z hamulcem, przy nachyleniu 12%).
Napęd wysokoprężny, hybrydowy i elektryczny
W momencie wprowadzenia na rynek, dostępnych będzie sześć wersji napędowych nowego Transportera. Po raz pierwszy gama ta obejmuje dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI), napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) i trzy wersje napędu elektrycznego (e-Transporter i e-Caravelle). Silniki TDI osiągają moc 110 kW (150 KM) i 125 kW (170 KM). TDI o mocy 125 kW jest zawsze połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest opcjonalnie dostępna dla TDI o mocy 110 kW jako alternatywa dla 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Modele TDI można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION. Moc systemowa 171 kW (232 KM) charakteryzuje napęd hybrydowy typu plug-in w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów (eHybrid). e-Transporter i e-Caravelle startują z mocami 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM). Pojemność ich akumulatorów wynosi 64 kWh (netto). (red)