Z długim rozstawem osi, większym zasięgiem i w topowej wersji GTX z napędem na cztery koła
Nowe wersje ID. Buzz z dłuższym rozstawem osi (LWB: 3.239 mm) mają długość całkowitą 4.962 mm Fot. Volkswagen
Volkswagen Samochody Dostawcze rozszerza i aktualizuje gamę modelową elektrycznego modelu ID. Buzz i oferuje nowość w gamie: model ID. Buzz Pro z długim rozstawem osi, nowym akumulatorem o mocy 86 kW i nowym, wysokowydajnym silnikiem napędowym o mocy 210 kW (286 KM).
W ID. Buzz Pro z długim rozstawem osi zasiąść może maksymalnie siedem osób albo zmieszczą się rowery lub deski surfingowe. Nowy flagowy model serii, ID. Buzz GTX otrzymał najmocniejszy w dotychczasowej ofercie silnik o mocy 250 kW (340 KM). Model ten charakteryzuje się wyjątkowymi osiągami, napędem na cztery koła w standardzie i zdolnością holowania nawet ciężkich przyczep. ID. Buzz GTX można skonfigurować z normalnym lub długim rozstawem osi. W wersji z normalnym rozstawem osi auto jest zasilane nowym akumulatorem o pojemności 79 kWh; wersja z długim rozstawem osi jest wyposażona w większy akumulator o pojemności 86 kWh.
ID. Buzz Pro Fot. Volkswagen
Większy zasięg, krótszy czas ładowania prądem stałym
Dzięki standardowemu akumulatorowi o pojemności 86 kWh, maksymalny zasięg nowego ID. Buzz Pro z długim rozstawem osi w zależności od wyposażenia wynosi od 453 do 487 km (cykl WLTP) (ID. Buzz Pro z normalnym rozstawem osi i akumulatorem 79 kWh: 423 do 461 km). Zasięgi WLTP dla ID. Buzz GTX będą opublikowane w najbliższym czasie. Wszystkie wersje ID. Buzz - zarówno z akumulatorem o pojemności 79 kWh, jak i z akumulatorem 86 kWh, można naładować od 10 do 80% w mniej niż 30 minut. Wszystko dzięki temu, że można je teraz ładować prądem stałym o mocy ładowania do 185 kW (poprzednio do 170 kW). W przypadku wersji z akumulatorem 86 kWh możliwe jest nawet ładowanie z mocą 200 kW.
ID. Buzz GTX może holować nawet ciężkie przyczepy Fot. Volkswagen
Więcej przestrzeni
Nowe wersje ID. Buzz z dłuższym rozstawem osi (LWB: 3.239 mm) mają długość całkowitą 4.962 mm. W porównaniu z wersjami z normalnym rozstawem osi (NWB: 2.989 mm) oznacza to wzrost o 250 mm. Dodatkowa długość zapewnia miejsce nawet dla siedmiu foteli (dwóch z przodu, trzech w 2. rzędzie siedzeń, dwóch w 3. rzędzie siedzeń (2/3/2)), jeszcze więcej przestrzeni bagażowej i pozwala na montaż większego akumulatora o pojemności 86 kWh. Przy pięciu osobach na pokładzie maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1.340 litrów (załadowany do górnej krawędzi oparć tylnych siedzeń). Natomiast przy siedmiu osobach, pojemność bagażnika wynosi 306 litrów. Po złożeniu oparć wszystkich pięciu siedzeń w drugim i trzecim rzędzie, pojemność bagażnika wzrasta do 2.469 litrów. Ponadto ID. Buzz z normalnym rozstawem osi może być teraz skonfigurowany jako 6-miejscowy (2/2/2). Do tej pory był dostępny tylko jako 5-miejscowy (2/3).
Zoptymalizowane oprogramowanie i sprzęt
Nowe wersje ID. Buzz otrzymały aktualizację sprzętu i oprogramowania. Nowa generacja systemów infotainment (w standardzie) charakteryzuje się intuicyjną nawigacją po menu i dużą mocą obliczeniową. Ekran dotykowy systemu ma teraz przekątną 12,9 cala zamiast 12,0 cala (33 cm zamiast 30 cm). Nowością jest także podświetlany pasek dotykowy do regulacji temperatury i głośności. Nowy asystent głosowy IDA jest obsługiwany za pomocą poleceń głosowych. Umożliwia on nie tylko sterowanie wieloma funkcjami pojazdu, ale także udziela odpowiedzi na pytania z zakresu wiedzy ogólnej, korzystając z połączenia online z bazami danych, takimi jak Wikipedia. Innowacyjny asystent głosowy IDA posiada dodatkowo integrację z ChatGPT (AI/sztuczna inteligencja). Kolejną nowością jest aplikacja Wellness wykorzystująca wstępnie skonfigurowane programy do dostosowywania różnych funkcji pojazdu w celu poprawy samopoczucia podczas jazdy lub podczas ładowania. Dodatkowo, ID. Buzz można teraz zamówić z wyświetlaczem danych na szybie head-up display. Pojawiły się również nowe systemy wspomagające, w tym Park Assist Pro z funkcją zdalnego parkowania za pomocą smartfona.
Kolejną nowością jest system ostrzegania o wysiadaniu, który po otwarciu drzwi ostrzega przed pojazdami silnikowymi i rowerami zbliżającymi się od tyłu.
Wyposażenie standardowe ID. Buzz Pro
ID. Buzz Pro jest wyposażony w dwoje przesuwanych drzwi, reflektory LED i tylne światła LED, przednią kamerę systemów wsparcia kierowcy, wielofunkcyjną kierownicę, system utrzymywania na pasie ruchu Lane Assist i w autonomiczny system hamowania awaryjnego Front Assist. System V2X wykorzystuje dane pozyskiwane z innych pojazdów do ostrzegania o zagrożeniach w bezpośrednim sąsiedztwie. Ponadto w skład wyposażenia wchodzą: tempomat, dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, Park Distance Control, system Infotainment (Ready 2 Discover), App-Connect (w tym App-Connect Wireless) dla Apple CarPlay i Android Auto, interfejs telefonu komórkowego, automatyczna klimatyzacja i system bezkluczykowy.
Zindywidualizowane wyposażenie GTX
Nowy ID. Buzz GTX różni się od modeli ID. Buzz Pro zarówno wizualnie, jak i pod względem wyposażenia. Szczególnie rzuca się w oczy unikatowy przód GTX. Wszystkie ciemne elementy nadwozia są wykończone w czerni o wysokim połysku. Ponadto standardowym wyposażeniem ID. Buzz GTX są 20-calowe felgi aluminiowe Solna. W standardzie montowane są też sportowe podwozie i IQ.LIGHT - matrycowe reflektory LED. Nowy lakier w kolorze wiśniowej czerwieni jest oferowany wyłącznie dla ID. Buzz GTX. Wyposażenie wnętrza GTX również zostało spersonalizowane. Na przykład, wersje GTX są jedynymi modelami w serii, które mają czarną podsufitkę, fotele mają specyficzny dla GTX wzór z czerwonymi przeszyciami, a wielofunkcyjna kierownica otrzymała logo GTX. (red)