Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

FUSO Canter i eCanter po modernizacji

Wyższy komfort i bezpieczeństwo i jeszcze większa uniwersalność
1 sierpnia 2024
 
FUSO, marka Daimler Truck, kompleksowo modernizuje cieszącą się popularnością lekką ciężarówkę Canter (w wariantach o masie 6,0 t, 7,5 t i 8,55 t). W nowym Canterze z całkowicie odnowionym wnętrzem dostępne są w standardzie dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo i funkcje komfortowe. Nowy model właśnie wchodzi na europejskie rynki.
Siostrzany, w pełni elektryczny eCanter również otrzyma rozliczne aktualizacje oraz będzie dostępny w większej liczbie wariantów, a to m.in. zwiększy różnorodność jego zastosowań.

Florian Schulz, head of sales, marketing and customer services w firmie FUSO Europe:
– Ikoniczny FUSO Canter już od dziesięcioleci jest międzynarodowym bestsellerem wśród lekkich samochodów ciężarowych, co zawdzięcza najmniejszej średnicy zawracania w swojej klasie, dużej ładowności i swej uniwersalności. Od premiery rynkowej FUSO Cantera w 1963 r. wyprodukowano na całym świecie już ponad 4,5 miliona egzemplarzy tego pojazdu. Z radością oferujemy teraz naszym klientom znaczną modernizację pojazdu w zakresie bezpieczeństwa i komfortu.
 

Priorytet bezpieczeństwa i komfortu: najważniejsze innowacje

Modernizację Cantera od razu widać w jego wnętrzu. Całkowicie nowo zaprojektowany design kabiny, oparty teraz na wzornictwie kabiny eCantera, tworzy nowoczesny wizerunek oraz integruje nowe detale wyposażenia w sposób funkcjonalny i atrakcyjny. Centralny element wnętrza stanowi radio z ekranem dotykowym o przekątnej 6,95 cala – wygodnie dostępne zarówno od strony kierowcy, jak i pasażera. Nowy Canter posiada radio DAB+ i Apple CarPlayTM/Android Auto. Kierownica wielofunkcyjna ułatwia obsługę nowej cyfrowej tablicy wskaźników LCD.
Po odnowieniu kabiny, która przeszła pierwszą kompleksową modernizację od 2011 roku, Canter zachowuje swoje dotychczasowe zalety: sprawdzona izolacja akustyczna zapewnia niski poziom hałasu we wnętrzu. Kierowcy wysoko cenią sobie dobrą widoczność na wszystkie strony, nisko położone wejście i łatwość poruszania się po kabinie Cantera.
Dodatkowo zbiornik paliwa w Canterze będzie od teraz wykonany z wytrzymałego tworzywa sztucznego. Zestaw narzędzi podręcznych oraz podnośnik samochodowy umieszczono w zewnętrznych schowkach na ramie. Canter otrzyma także fabryczny interfejs systemu zarządzania flotą.

W obszarze systemów bezpieczeństwa model przeszedł dosłownie 360-stopniową modernizację – dodatkowe czujniki i kamery w połączeniu z ośmioma nowymi bądź zaktualizowanymi systemami bezpieczeństwa zapewniają ochronę pasażerom ciężarówki i innym uczestnikom ruchu drogowego we wszystkich kierunkach. Active Brake Assist 6 (ABA 6), w porównaniu z poprzednią wersją tego systemu, potrafi rozpoznawać nie tylko pojazdy poruszające się i stojące oraz pieszych przecinających tor jazdy, ale także rowery i pieszych stojących w miejscu.
Za bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego znajdujących się obok pojazdu odpowiada system BSIS – Blind Spot Information System. Cztery czujniki powiększają dotychczasowy obszar ostrzegania, w którym system rozpoznaje uczestników ruchu drogowego w „martwym polu” i poza nim oraz dźwiękowo ostrzega kierowcę. Kolorowy trójkąt we wnętrzu na słupku A stanowi dodatkowe ostrzeżenie wizualne. W kierunku do przodu, przy prędkościach poniżej 10 km/h, system Front Protection Assist ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o pieszych lub rowerzystach znajdujących się bezpośrednio przed pojazdem.
Nowy Canter jest standardowo wyposażony w funkcję Attention Assist, która ostrzega kierowcę i proponuje mu przerwę na odpoczynek, jeśli jego sposób jazdy jest nieuważny i niepokojący. Z kolei prędkość jazdy monitoruje system Intelligent Speed Assistance, pokazujący na wyświetlaczu aktualnie dopuszczalną prędkość maksymalną, a także ostrzegający kierowcę wizualnie i dźwiękowo o jej przekroczeniu. Nowy Canter posiada także kamerę z tyłu, dzięki której kierowca może na wyświetlaczu zobaczyć osoby i obiekty znajdujące się bezpośrednio za pojazdem.
Kolejną nowością jest system ostrzegawczy połączony z czujnikami ciśnienia w oponach, który wyświetla zarówno ciśnienie jak i temperaturę w oponie każdego koła oraz ostrzega w przypadku utraty ciśnienia. Przy prędkościach powyżej 50 km/h działa Emergency Stop Signal. Podczas gwałtownego hamowania system ten uruchamia światła awaryjne, aby ostrzec kierowców kolejnych pojazdów i zapobiec najazdowi na tył ciężarówki. Ponadto pojazd jest standardowo wyposażony w interfejs do immobilizera alkoholowego, do którego użytkownik pojazdu może podłączać dostępne na rynku urządzenia do pomiaru poziomu alkoholu.
 

Next Generation eCanter – zmiany w 2024 roku

W pełni elektryczny Next Generation eCanter, oprócz wymienionych wyżej systemów bezpieczeństwa, otrzyma kilka innych nowości. Pojazd będzie wyposażany w tempomat obsługiwany na kierownicy. Po uruchomieniu kierunkowskazu światła tylne LED będą świeciły sekwencyjnie („kierunkowskazy sekwencyjne”).
Uniwersalny dotąd eCanter zyska teraz jeszcze bardziej różnorodne możliwości zastosowań. Zamiast dotychczasowych 42 wersji dostępnych będzie 46 wariantów pojazdu z trzema konfiguracjami akumulatorów do różnych rozstawów osi. Od marca przyszłego roku dostępne będą ponadto nowe konfiguracje podwozia. Ponieważ akumulator wysokiego napięcia można umieszczać w różnych miejscach podwozia, możliwa będzie również realizacja zabudów z żurawiem czy z wózkiem paletowym.

Już ponad 4,5 miliona egzemplarzy

Już od ponad sześciu dekad FUSO Canter jest międzynarodowym bestsellerem wśród lekkich samochodów ciężarowych, co zawdzięcza najmniejszej średnicy zawracania w swojej klasie, dużej ładowności i swej uniwersalności. Od premiery rynkowej Cantera w 1963 r. wyprodukowano na całym świecie już ponad 4,5 miliona egzemplarzy tego pojazdu. Ciężarówka dostępna jest w pięciu klasach dopuszczalnej masy całkowitej (od 3,5 do 8,55 t), z sześcioma rozstawami osi (od 2.500 do 4.750 mm), trzema silnikami (od 130 do 175 KM), trzema wariantami kabiny (standardowym o szer. 1,7 m, komfortowym o szer. 2,0 m i z kabiną podwójną o szer. 2,0 m).
Zarówno Canter, jak i elektryczny eCanter przeznaczone na rynek europejski produkowane są w zakładzie Mitsubishi Fuso Truck Europe w portugalskim Tramagal, a na wszystkie inne rynki w zakładzie Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation w Kawasaki w Japonii. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.