19 marca oficjalnie zainaugurowano budowę stacji H2 Mobility w Düsseldorfie
Aby sprostać rosnącym potrzebom mobilności ciężkiej, stacje wodorowe zmieniają skalę. Tak jest m.in. w Niemczech , gdzie H2 Mobility właśnie rozpoczęło budowę stacji o dużej przepustowości w pobliżu Düsseldorfu.
Nowa stacja, mająca zastąpić mniejszą instalację, zacznie działać w drugiej połowie 2024 roku i będzie oferować dwie tony wodoru dziennie. To dziesięć razy więcej niż na większości obecnie wdrażanych stacji wodorowych.
Dostarczając wodór pod ciśnieniem 350 i 700 barów, będzie w stanie dziennie zaopatrzyć nawet 100 autobusów i ciężarówek. Przewidziano możliwość tankowania jednocześnie trzech pojazdów.
Stacja, dofinansowana kwotą 3,1 mln euro ze środków Federalnego Ministerstwa Transportu, będzie zlokalizowana przy Höherweg, w pobliżu głównej strefy przemysłowej Düsseldorfu i zakładu usług miejskich. Będzie wykorzystywana w szczególności do zasilania nowych autobusów wodorowych zamówionych przez Rheinbah. Przewidywana na październik 2024 r. ich dostawa powinna zbiegać się z otwarciem stacji.
Docelowo instalacja mogłaby zostać powiązana z zakładem produkcji zielonego wodoru poprzez elektrolizę. (red)