Nabywcą Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
Fot. Volvo Trucks
Volvo Trucks Polska dostarczyło kolejną elektryczną śmieciarkę. Mimo że tego typu pojazdów jest dostarczanych przez szwedzką firmę coraz więcej, to po raz pierwszy zakupiony został on bezpośrednio przez spółkę, której właścicielem jest miasto.
Stroną udzielającą finansowania MZGK w Bolesławcu jest PKO Leasing, a transakcja ta to wynik wygranego przetargu publicznego.
Do tej pory wszystkie elektryczne pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów dostarczane były do prywatnych spółek obsługujących miasta. Teraz, po raz pierwszy, na zakup tego typu pojazdu zdecydowała się spółka należąca do miasta – Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Po 3-tygodniowych testach
Zakup ten poprzedzony został 3-tygodniowymi testami w gminie miejskiej Bolesławiec. Bezpośredni użytkownicy tego pojazdu zwracali szczególną uwagę na wysoki komfort podczas realizowanych zadań, dzięki cichej i płynnej pracy Volvo FE Electric. Kolejnym istotnym aspektem, który przesądził o zakupie były duża ładowność i zasięg, umożliwiające zoptymalizowaną pracę śmieciarki.
– Ekologiczny kierunek rozwoju naszej spółki skłonił nas do zakupu elektrycznej śmieciarki – mówi Krzysztof Basiak Prezes Zarządu MZGK Sp. z o.o. w Bolesławcu. – Taki pojazd na drogach Bolesławca pozwoli nam ograniczyć emisję zanieczyszczeń do powietrza i zapewni cichy odbiór odpadów od mieszkańców, nawet we wczesnych godzinach porannych. Dzięki temu, że posiadamy instalację fotowoltaiczną, będziemy mogli naładować śmieciarkę wyprodukowanym przez nas prądem.
Komfortowo i bezemisyjnie
Zakupiony przez MZGK w Bolesławcu pojazd to Volvo FE Electric – 3-osiowe bezemisyjne podwozie, napędzane dwoma elektrycznymi silnikami połączonymi z 2-przełożeniową skrzynią biegów, co zapewnia niezwykle płynną jazdę. Podwozie uzupełnione zostało zabudową w formie śmieciarki Medium X4, wyprodukowaną przez EKOCEL Zoeller Group. Pojazd elektryczny spełnia najwyższe standardy ekologiczne.
Volvo FE najczęściej wykorzystywane jest do zadań realizowanych w miastach i na terenach zurbanizowanych. Jego polska dystrybucja rozpoczęła się w maju 2021 roku, a śmieciarka odebrana przez Bolesławiec jest już kolejną dostarczaną od tego czasu przez Volvo Trucks Polska.
– W Volvo Trucks zawsze stawiamy na partnerskie relacje biznesowe, dlatego cieszymy się, że możemy dzielić ten moment z naszymi wieloletnimi partnerami, PKO Leasing oraz Ekocel – mówi Marek Gawroński, E-Mobility & Sustainability Director Volvo Trucks Polska. – To dla naszych firm wspólna praca nad projektem, który integruje nowoczesność, ekologię i efektywność. Takie inicjatywy to dla Volvo więcej niż tylko dostawa pojazdu – to zaangażowanie w projektowanie przyszłości transportu komunalnego. Dziękujemy naszym partnerom za ich trwałe wsparcie i wspólną podróż w kierunku zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyczyni się do tworzenia jeszcze bardziej innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań w przyszłości. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że nasza elektryczna śmieciarka trafia do Bolesławca, miasta, które aktywnie dąży do poprawy jakości życia swoich mieszkańców. Współpraca z Miejskim Zakładem Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu podkreśla zaangażowanie obu stron w rozwijanie ekologicznych i innowacyjnych rozwiązań, które mają bezpośredni wpływ na otoczenie lokalnej społeczności. Wierzymy, że ta wspólna inicjatywa przyczyni się do budowy bardziej zrównoważonej przyszłości dla mieszkańców Bolesławca.
To podwójnie wyjątkowe wydarzenie, ponieważ jest wynikiem współpracy Volvo Trucks Polska z PKO Leasing i wygranego przetargu publicznego. Spółka udzieliła MZGK Sp. z o.o. w Bolesławcu finansowania obejmującego nie tylko koszt samego pojazdu, ale również Złotego Kontraktu Serwisowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu spółka miejska zyskuje pełną kontrolę kosztów, bezproblemową eksploatację pojazdu i maksymalną dyspozycyjność. Kontrakt obejmuje wszystkie naprawy, zużycie i obsługę zapobiegawczą, a także nieprzerwane monitorowanie w czasie rzeczywistym krytycznych podzespołów samochodu ciężarowego. (red)
Volvo FE Electric
• Konfiguracja osi: podwozie 6×2
• Dopuszczalna masa całkowita zestawu: do 27 ton
• Pojemność akumulatora: 375 kWh–4 akumulatory
• Zasięg: do 275 km
• Czas ładowania (pełne naładowanie): 2,3h przy ładowaniu prądem stałym (150 kW)
• Układ napędowy: elektryczny z dwubiegową skrzynią, 800 Nm
Fot. Volvo Trucks