DHL wprowadził do eksploatacji w swojej siedzibie w Kolonii w Niemczech ciężarówkę wodorową.
Przewoźnicy przesyłek nadal badają potencjał wodoru w dekarbonizacji swojej działalności. Podczas gdy FedEx rozpoczął testy pierwszego samochodu dostawczego wodorowego z HYVIĄ, DHL właśnie rozpoczął testy nowego pojazdu ciężarowego zasilanego tym paliwem.
Bazujący na Mercedesie-Benz Atego pojazd o nazwie PH2P (Paul Hydrogen Power) przeznaczony jest do transportu towarów w ramach pilotażowego projektu, który potrwa 12 miesięcy. To druga ciężarówka z ogniwami paliwowymi obsługiwana przez DHL za pośrednictwem platformy Shell Hydrogen Pay-Per-Use. Jeden pojazd jest też używany przez oddział Post & Parcel Germany w Kolonii Zachodniej.
Obie ciężarówki zostały zaprojektowane przez Paula Nutzfahrzeuge GmbH na zlecenie Shell w Vilshofen. Każdy z nich waży 15,6 tony i na jednym zbiorniku wodoru może przejechać 400 km z przyczepą i 600 km bez przyczepy.
Oprócz pojazdów i infrastruktury zaopatrzeniowej Shell zapewnia szereg usług i wsparcia ułatwiającego ich obsługę. Konserwacja samochodów ciężarowych odbywa się w centrum pojazdów użytkowych Daimler Truck AG we Frechen.
DHL posiada w Niemczech około 150 pojazdów o niskiej lub zerowej emisji. Większość z nich to samochody elektryczne zasilane akumulatorami lub bioCNG i bioLNG. Firma dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r.
Kolejne projekty z udziałem ciężarówek wodorowych mają być realizowane przez DHL w nadchodzących miesiącach. (red)