W Utrechcie w Holandii FedEx Express rozpoczął test pierwszego vana na wodór. Pojazd Renault Master Van H2-Tech, opracowany przez firmę Hyvia, powinien pozwolić firmie lepiej zrozumieć technologię i jej działanie.
Dążąc do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r., FedEx Express jest zainteresowany wodorem w celu dekarbonizacji swoich dostaw. Co prawda firma rozpoczęła już wymianę pojazdów z silnikiem Diesla na modele akumulatorowe, ale też rozpoczęła testy pierwszego pojazdu wodorowego – furgonetki opartej na Renault Master.
FedEx Express testuje pojazd w codziennych operacjach przez dwa tygodnie pod kątem odbioru i dostawy w regionie Utrechtu.
„Przy rozmiarach i specyfikacjach porównywalnych z obecną flotą, furgonetka wodorowa ma zasięg 400 km, co jest dobrze dostosowane do wymagań dotyczących zasięgu na typowej codziennej trasie” – zauważa firma w swoim komunikacie prasowym.
Opracowany przez Hyvia , spółkę joint venture firm Renault i Plug, furgonetka Master Van H2-Tech jest wyposażona w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW. Przewozi 6 kilogramów wodoru zmagazynowanego pod ciśnieniem 700 barów i akumulator o pojemności 33 kWh.
– Ważne jest, aby próbować rozwiązań, które mogą zmniejszyć naszą zależność od paliw kopalnych. Ten test daje nam bezpośrednie doświadczenie w użytkowaniu tego typu pojazdu, możliwość zebrania opinii kierowców oraz odkrycia zalet i ograniczeń technologii w kontekście prawdziwego środowiska logistycznego – podkreślił Marius Penninks, wiceprezes Land Operacje w Beneluxie w FedEx Express Europe. (red)