Fot. Hyvia
Hyvia na targach Solutrans zaprezentowała nową wersję swojego wodorowego Renault Mastera.
Przygotowując się do masowej produkcji modelu od 2025 roku, Hyvia kontynuuje rozwój swojej technologii. Chociaż spółka joint venture Renault i Plug wprowadza już na rynek pierwszą wersję napędzanego wodorem Renault Mastera, na Solutrans pokazała ten pojazd w nowej architekturze.
Zachowano to samo podwozie, które pochodzi od starego Mastera, a nie od nowego, którego światowa premiera miała miejsce na Solutrans. Jest to sposób na dalsze udoskonalanie technologii przez zespoły Hyvia przed przejściem na nową platformę, planowanym na rok 2025.
Od strony technicznej zmiany dotyczą głównie lokalizacji komponentów. Umieszczone wcześniej na dachu ogniwo paliwowe o mocy 30 kW zostało przeniesione do komory silnika, a szafka elektryczna znajduje się na dole przestrzeni ładunkowej. Silnik rozwija moc 57 kW, a pojemność akumulatora wynosi 33 kWh.
Jeśli chodzi o przechowywanie wodoru, cztery zbiorniki, które wcześniej znajdowały się na dachu, zostały przeniesione pod podłogę. Nowa konfiguracja upraszcza konstrukcję, unikając wzmacniania konstrukcji, daje jednocześnie możliwość umieszczenia wyposażenia na dachu. Zbiorniki mieszczą 4 kilogramy wodoru przy 700 barach. Zasięg pojazdu wynosi 320 km. (red)