Groupe Vallée, jeden z głównych graczy w transporcie i logistyce robót wykończeniowych we Francji, zamierza stać się pionierem w dekarbonizacji sektora. W 2024 roku firma włączy do swojej floty dwa pojazdy Hyliko napędzane wodorem, a do 2030 roku około pięćdziesiąt innych. Groupe Vallée, która właśnie podpisała list intencyjny na dostawę dwóch samochodów ciężarowych napędzanych wodorem, jak wszyscy przewoźnicy przygotowuje się na wyzwania stref niskiej emisji.
– Dekarbonizacja branży to wielkie wyzwanie na nadchodzące dziesięciolecia – stwierdza Thierry Vallée, prezes Groupe Vallée. –Wkrótce staniemy przed regulacjami ZFE, do których trzeba się dobrze przygotować od samego początku, aby móc nadal realizować dostawy do miast tak, jak robimy to na co dzień.
Hyliko ma zapewnić Grupie Vallée całe swoje doświadczenie w zakresie energii bezemisyjnej poprzez jej dystrybucję w sieci stacji i pojazdów, których technologia jest rozwijana we Francji.
Zasięg 500 km, szybkie ładowanie, neutralny ślad węglowy. Na papierze wodorowe ciężarówki Hyliko są atrakcyjne dla francuskich firm transportowych i logistycznych.
Ovarith Troeung, dyrektor zarządzający Hyliko, z zadowoleniem konstatuje:
– Jesteśmy dumni, że możemy pomóc Groupe Vallée w rozwiązaniu problemów związanych z przejściem na wodór. Dzięki naszej zintegrowanej ofercie jednocześnie rozwijamy infrastrukturę niezbędną dla Groupe Vallée, aby zaspokoić ich zapotrzebowanie na ekologiczną i bezemisyjną energię jutra. (z)