Wielka Brytania, Hiszpania i Belgia przodują w ubiegłorocznych statystykach sprzedaży autobusów hybrydowych Volvo. Modele te są nawet o 39 procent bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa niż odpowiadające im autobusy z silnikiem spalinowym. Od 2010 roku Volvo sprzedało ponad 4 tys. hybryd klientom z 23 krajów.
Autobusy hybrydowe Volvo to tak zwane
autobusy typu full-hybrids. Zarówno podczas postoju na przystanku, jak i podczas ruszania, aż do osiągnięcia prędkości 20 km/h, mogą poruszać się nie emitując spalin, zasilane wyłącznie energią elektryczną. Powyżej tej prędkości napęd zapewniony jest przez mały silnik spalinowy. Zużycie paliwa i emisja CO2 są do 39 proc. niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla. W przeciwieństwie do hybryd typu plug- in, czyli zasilanych z sieci i autobusów w pełni elektrycznych, autobusy hybrydowe Volvo nie wymagają specjalnej infrastruktury. Ich akumulatory są ładowane na pokładzie pojazdu z wykorzystaniem energii generowanej podczas hamowania silnikiem. Oznacza to, że autobusy hybrydowe mogą być używane na każdej linii autobusowej, zarówno w ruchu miejskim jak i na przedmieściach. Także pod względem wydajności oferują znaczną elastyczność. Autobusy hybrydowe Volvo są dostępne w konwencjonalnej konfiguracji 12-metrowej, a także jako autobusy przegubowe i piętrowe. W okresie od 1 stycznia 2018 r. do 1 kwietnia 2019 r. łączna liczba sprzedanych i zamówionych autobusów hybrydowych wyniosła 817 sztuk.