Węzeł Osina na S6 Goleniów Nowogard
Nowe kilometry tras szybkiego ruchu już wkrótce nad polskim wybrzeżem. Obszar na wschód od Szczecina był dotychczas białą plamą na mapie dróg szybkiego ruchu. Ta niekorzystna sytuacja właśnie się zmienia i będzie się zmieniała na lepsze w najbliższych latach. Jak zapowiada GDDKiA, w bieżącym roku zostanie oddanych do ruchu 130 km drogi S6 od Goleniowa (Szczecina) do Koszalina. Droga S6 docelowo połączy Szczecin z Trójmiastem. Obecnie jedynym istniejącym odcinkiem na Pomorzu Zachodnim jest zakończona w 2012 r. obwodnica Nowogardu. Wkrótce jednak sytuacja ta ulegnie zmianie. Budowane są odcinki od Goleniowa do Koszalina o łącznej długości około 120 km. Powstaje również fragment obwodnicy Koszalina i Sianowa. Pierwszy 8 maja został oddany odcinek Goleniów- Nowogard. Trasa ma długość 19,8 km. Terminy oddania ostatnich odcinków to koniec października 2019 r. Ostatnim fragmentem S6 na Pomorzu Zachodnim jest odcinek Koszalin (Sianów) - Słupsk o długości 45,2 km. Ministerstwo Infrastruktury przyznało 130 mln zł na prace dokumentacyjne i uzyskanie decyzji ZRID wraz z wykupem nieruchomości. Pozwoli to w I połowie 2021 roku przygotować ten odcinek do budowy. W II poł. 2019 r. rozpoczną się prace budowlane na trzech odcinkach trasy S6 w województwie pomorskim, między Bożympolem Wielkim a Gdynią, o długości ok. 40 km. Te odcinki drogi mają być oddane do ruchu w II poł. 2021 r., co pozwoli odciążyć od ruchu tranzytowego istniejący fragment drogi krajowej nr 6 przechodzący przez zurbanizowany teren Rumii, Redy i Wejherowa. Pozostałe odcinki S6 od Słupska do Bożegopola Wielkiego oraz S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej (w. Chwaszczyno – Żukowo – w. Gdańsk Południe) zostały zakwalifikowane do realizacji w formule partnerstwa publiczno- prywatnego (PPP), tak jak blisko 52-kilometrowy odcinek S6 omijający Szczecin od północy i zachodu. Początkiem inwestycji od zachodu będzie węzeł zintegrowany Kołbaskowo na przecięciu z autostradą A6, natomiast końcem węzeł Goleniów Północ. Po drodze nowa trasa przejdzie pod rzeką Odrą dwururowym tunelem w rejonie Polic. Droga będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa-wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Obecnie trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej wraz z dokumentacją związaną z rozpoznaniem podłoża gruntowego.