Volvo Trucks wprowadziło w marcu br. na rynek model FH z technologią I-Save. Połączenie nowego silnika D13TC ze zmodernizowanymi funkcjami oszczędzania paliwa może obniżyć jego koszt nawet o 7% w przewozach długodystansowych – bez uszczerbku dla właściwości jezdnych. Najważniejszym elementem Volvo FH I-Save jest zmodernizowany silnik D13TC – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Posiada tłoki z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali, co poprawia spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez dodatkową turbinę w układzie wydechowym - moduł Turbo Compound. Silnik D13TC wytwarza do 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, co oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. Do innych cech technologii I-Save należą nowe, paliwooszczędne osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach. Wspólne efekty działania tych produktów i usług mogą doprowadzić do nawet 7% oszczędności paliwa w porównaniu z silnikiem D13 Euro 6 Step D. Wyposażenie Volvo FH I-Save: silnik D13TC (Turbo Compound) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm), nowe, wysoce wydajne pod względem zużycia paliwa osie tylne, funkcja automatycznego wyłączania silnika, tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa, pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku, zmodernizowana funkcja I-See, zmodernizowana skrzynia biegów I-Shift z oprogramowaniem dla transportu długodystansowego.