Na rynku oponiarskim pojawiły się ostatnio nowe oferty. Zadebiutowały kolejne opony z linii Conti Hybrid, dedykowanej transportowi dystrybucyjnemu, Dunlop rozszerzył asortyment opon dla przewozów regionalnych, a Michelin wprowadził bezpłatną gwarancję na uszkodzenia opon.
Nowa seria opon Conti Hybrid jest odpowiedzią Continental na rosnące natężenie ruchu w dystrybucji lokalnej. Nowa konstrukcja opon została opracowana specjalnie do użytku na drogach regionalnych i autostradach. Linia Conti Hybrid charakteryzuje się długim okresem eksploatacji oraz wysoką wydajnością paliwową. W 2014 r. na rynku pojawiła się opona na oś kierowaną Conti Hybrid HS3. Teraz tę generację opon uzupełniają opona na oś napędową Conti Hybrid HD3 oraz opona naczepowa Conti Hybrid HT3 w rozmiarze 22.5".
Conti Hybrid HD3 - przyczepność na drodze
Nowa opona na oś napędową Conti Hybrid HD3 zapewnia 20-proc. wydłużenie okresu eksploatacji w stosunku do modelu poprzedniej generacji. Poprawa wynika z zastosowania nowego wzoru bloków, zawierającego zintegrowane lamele w układzie 3D. Lamele sięgające niemal dwóch trzecich łącznej głębokości bieżnika zapewniają lepszą stabilność bloków. Bloki bieżnika posiadają wgryzające się krawędzie, które mają zapewniać dobrą trakcję przez cały okres eksploatacji opony, także podczas przyspieszania i hamowania na mokrej nawierzchni. Polimerowa mieszanka gumowa wykorzystana w bieżniku została opracowana pod kątem wydłużenia okresu eksploatacji, a udoskonalona mieszanka użyta w ścianach bocznych poprawia wydajność paliwową opony. Opona Conti Hybrid HD3 posiada zarówno homologację M+S, jak i symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu).
Conti Hybrid HT3 ze specjalną, trwałą mieszanką
Użycie specjalnej mieszanki gumowej w modelu HT3 wydłuża okres eksploatacji opony o 8 proc. Nowa mieszanka poprawia też przyczepność opony, która otrzymała ocenę "B" na etykiecie UE za zachowanie na mokrej nawierzchni. Także w kategorii wydajności paliwowej oponie HT3 przyznano ocenę "B". Dzięki dopracowanej kombinacji mieszanki gumowej bieżnika i ściany bocznej oraz udoskonalonej geometrii rowków bieżnika, uzyskano 6 proc. redukcję zużycia paliwa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji. Tak, jak pozostałe opony z linii Hybrid, model HT3 posiada zarówno homologację M+S, jak i symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu).
Opony Conti Hybrid mogą być bieżnikowane. Nowy kord "5+1" podnosi żywotność 4-warstwowego, trójkątnego opasania na wyższy poziom. Ekonomikę dodatkowo poprawia wprowadzenie wskaźników pogłębienia na wszystkich trzech oponach.
Dunlop SP 344* na oś sterującą
Dunlop rozszerzył asortyment opon dla przewozów regionalnych, przeznaczonych na oś sterującą i felgi o średnicy 17.5 cala, wprowadzając nowy model SP 344*. Główną zaletą nowej opony jest zwiększona trwałość połączona z długimi przebiegami, znakomitymi właściwościami prowadzenia i wysokimi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni.
Najnowszą generację serii SP 344 zaprojektowano z myślą o wymagającym transporcie lokalnym i regionalnym. Dunlop SP 344* wyróżnia się nową mieszanką bieżnika, która zwiększa trwałość opony i poprawia jej przyczepność na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem. Do zalet nowego ogumienia należy również solidny karkas.
Ponadto opona jest bardziej odporna na powstawanie szczelin w rowkach. Gęstość lameli i rowków bieżnika zapewnia odporność na poślizg na mokrej nawierzchni. Pięciożebrowa konstrukcja i zamknięte żebra barkowe w połączeniu z nowym bieżnikiem zapewniają długie przebiegi, dobre właściwości kierowania i równomierne zużycie.
Nowe opony Dunlop SP 344* na oś sterującą są dostępne w rozmiarach 245/70R17.5 136/134M TL i 265/70R17.5 139/136M TL. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon obie opony uzyskują klasę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i klasę D w zakresie efektywności paliwowej. Zewnętrzny poziom hałasu to 71 dB dla opony 245/70R17.5 i 73 dB dla rozmiaru 265/70R17.5 139/136M - w obu przypadkach są to dwie fale na etykiecie.
Gwarancja Michelin na uszkodzenia opon
Michelin wprowadził nową, bezpłatną usługę - gwarancję na uszkodzenia opon X Works, którą kieruje do firm transportowych, działających na placach budowy i dojazdach do budów, gdzie częściej dochodzi do mechanicznych uszkodzeń. Usługa obejmuje przypadkowe zniszczenie opon z gamy X Works zakupionych na rynku wymiany jak również jako oryginalne wyposażenie.
Aby otrzymać gwarancję, wystarczy zarejestrować opony na osobistym koncie MyAccount dostępnym na stronie ciezarowki. michelin. pl. W przypadku uszkodzenia sprzedawca zwraca właścicielowi opony jej wartość w postaci noty kredytowej. Wartość wyliczana jest w oparciu o przyjętą cenę zakupu oraz pozostałej i niewykorzystanej przez użytkownika głębokości bieżnika.
Opony Michelin X Works wyróżniają się trwałością i odpornością na trudne warunki użytkowania. Jest to możliwe dzięki m.in. wyjątkowo mocnej konstrukcji karkasu z gęsto nawiniętym stalowym kordem, bardziej zwartym klockom w środkowej części bieżnika dla wzmocnienia odporności na wyrwania, wzmocnieniu boków w obszarze barków dla większej odporności na uszkodzenia oraz ściętym krawędziom klocków bieżnika zapobiegającym pęknięciom gumy.