Nowe pojazdy budowlane Renault Trucks serii C i K Construction wzmacniają swoją pozycję w Europie. Ci, którzy odebrali je w 2014 r., zdążyli już poznać ich realną wartość.
Od rynkowej premiery nowych serii pojazdów budowlanych Renault Trucks C i K minęło nieco ponad półtora roku. Opinie wybranych klientów z Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Rosji i Holandii są pozytywne.
Ładowność
- Jeżeli obiecujemy naszym klientom ładowność 20 ton, musimy dotrzymać słowa - wyjaśnia Mac McMurdo, dyrektor generalny brytyjskiej firmy G. Webb Haulage Ltd, specjalizującej w usuwaniu i transporcie odpadów. Analizując ofertę pojazdów spełniających normę emisji spalin Euro 6, a zwłaszcza parametry podwozi, zwróciliśmy uwagę na wyjątkowo niską masę własną Renault Trucks C.
Zakupiony Renault Trucks C 8x4 jest pierwszym pojazdem tej marki we flocie firmy. Po kilku miesiącach użytkowania ocena jest więcej niż pozytywna:
- Zużycie paliwa jest dobre. Zadowoleni są również kierowcy: zwłaszcza z komfortu jazdy i dużej kabiny.
Ekonomika
O znacznej poprawie ekonomiki paliwowej po zakupie czterech Renault Trucks C 320 6x2 mówi również Martin Moran, dyrektor MP Moran, firmy specjalizującej się w dostawie materiałów budowlanych i instalacyjnych:
- Zaczęliśmy porównywać dane o zużyciu paliwa i wygląda na to, że już teraz jesteśmy o ponad 10% na plusie. Nasi kierowcy polubili nowe pojazdy, ceniąc sobie wygodne kabiny serii C. Pojazdy Renault Trucks użytkujemy od 2010 r. i zawsze byliśmy pod wrażeniem ich wydajności i niezawodności, więc zdecydowaliśmy się na tę markę również w przypadku modeli Euro 6.
W terenie
Terrafirma Roadways Ltd, układająca tymczasowe nawierzchnie drogowe, użytkuje dwa pojazdy Renault Trucks C 430 6x4.
- Nasze samochody są intensywnie wykorzystywane w terenie - wyjaśnia dyrektor zarządzający Hugh Robertson. - W takich warunkach zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver i duży prześwit serii C ujawniają swoje zalety. Jestem także zadowolony z systemu telematycznego Renault Optifleet. Narzędzie to ułatwia nam zarządzanie i monitorowanie sposobu użytkowania pojazdów.
Firma JPF Construction SA jako pierwsza w Szwajcarii odebrała Renault Trucks C w konfiguracji pięcioosiowej.
- Renault Trucks zaoferowało dopracowane rozwiązanie techniczne, zaś dodatkowym argumentem były nasze dotychczasowe, pozytywne doświadczenia z tym producentem - informuje Jean-Gabriel Kolly, menedżer ds. logistyki.
Rosario Cucuzza, jeden z kierowców nowego C 480: - W porównaniu z pojazdami poprzedniej generacji, nowy model jest jak limuzyna! Łatwy w kierowaniu i komfortowy.
Masa własna
Kilka miesięcy temu pięcioosiowe Renault Trucks C 10x4 wybrała także inna szwajcarska firma: MST SA, w porozumieniu z Henry Transports.
- Nasze pięcioosiowe pojazdy ważą 16 ton. To wysoce konkurencyjna wartość, która pozwala optymalnie wykorzystywać wywrotkę o pojemności 17 m sześc. - wyjaśnia Yves Morand, dyrektor MST SA. - Co więcej, zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver jest nie tylko przyjazna dla kierowcy, ale także zapewnia niskie zużycie paliwa, a silnik z łatwością rozwija pełną moc podczas jazdy na niskich biegach. Wyposażone w podnoszoną skrzynię z przesuwnym systemem rozładunku, dwa pojazdy C 520 są odpowiednie do każdego zadania transportowego.
Wytrzymałość
We Francji firma inżynieryjna Martel Group postawiła na Renault Trucks K. Tym, co przekonało jej szefów, Fabrice'a Martela i Lionela Martela, była wytrzymałość pojazdów z tej serii.
- Pojazd K 8x4 zastąpił wozidło przegubowe. Podłoże w kamieniołomie jest twarde, a drogi kręte i ciasne. W rezultacie, w naszym wozidle doszło do uszkodzenia mostów napędowych. Na Renault Trucks K możemy załadować tyle samo, a jest o połowę tańsze!
To pierwsze Renault Trucks K we flocie firmy. A zostały już zamówione dwa kolejne egzemplarze.
Kilka miesięcy temu swoje pierwsze Renault Trucks K odebrała firma ADS Dépannage. Jest to model K 520 zabudowany żurawiem na obrotnicy, pełniący funkcję pojazdu serwisowego.
- Cechami rozstrzygającymi były: moc silnika, zautomatyzowana skrzynia biegów i wysokość kabiny - uzasadnia wybór Jean-François Delamotte, dyrektor zarządzający ADS. - W trudnym terenie ten pojazd zapewnia dobrą widoczność i umożliwia sprawne prowadzenie napraw. Niedawno firma odebrała drugie Renault Trucks K 520 KM.
Także dla kobiety
Jazda próbna samochodem serii K przekonała Eddiego Stala, dyrektora STAL TP. Kierowcą zamówionej przez niego wywrotki na podwoziu K 520 8x4 jest 24-letnia Fanny Dall'Armellina.
- Renault Trucks K przypadło Fanny do gustu. Jest komfortowe, zwrotne i dzięki dużej mocy z łatwością pokonuje strome podjazdy na budowach. Doskonała widoczność z kabiny zapewnia jej dodatkowe poczucie bezpieczeństwa - mówi E. Stal.
I na zimę
Podobnego wyboru dokonał hiszpański Generalitat Catalunya, zamawiając dla swojej spółki komunalnej Remaqui pojazdy Renault Trucks K 6x6 na potrzeby zimowego utrzymania dróg.
Z trudnymi zimami muszą zmagać się także przewoźnicy w Rosji. Wytrzymałość serii K docenił Sibavtotrans LC, zamawiając model K 480 6x2. To pierwsze Renault Trucks użytkowane w tej firmie. Będzie wykorzystywane m.in. w transporcie produktów naftowych.
Sukholozhskoe ATP, inna rosyjska firma transportowa, już zdążyła sprawdzić pojazdy Renault Trucks podczas surowych zim w Rosji i pozostaje lojalna wobec marki. Zamówiła partię nowych ciągników siodłowych C 430 z przeznaczeniem dla transportu cementu i propanu.
Możliwości zabudowy
W Holandii seria C została doceniona przez Boogaard BV za wszechstronność pod względem możliwości zabudowy. Niedawno firma ta odebrała pojazd C 430 6x2, zabudowany żurawiem Palfinger o udźwigu 50 tm w połączeniu z niską platformą ładunkową. Montaż tak potężnego żurawia był możliwy dzięki niskiej masie własnej podwozia oraz jego fabrycznemu przygotowaniu do zabudowy. Wyzwaniem było zbudowanie pojazdu wystarczająco wytrzymałego, który mógłby stanowić bazę dla żurawia, bez kompromisów pod względem zwrotności i ładowności użytecznej.
Uzyskano to m.in. poprzez zastosowanie przedniej osi o nośności 9 t. W procesie zabudowy wspomagano się dokumentacją dostępną na Bodybuilder Portal. Zdaniem Barry'ego Boogaarda, menedżera Boogaard BV, rezultat przewyższa jego wymagania.
- Pojazd ten łączy w sobie parametry techniczne serii C z komfortem serii T - podkreśla B. Boogaard.
OPTIDRIVER XTREM: WZMOCNIONA SKRZYNIA BIEGÓW DLA RENAULT TRUCKS K
Obecnie pojazdy Renault Trucks K są dostępne także ze zautomatyzowaną mechaniczną skrzynią biegów Optidriver Xtrem. Dzięki specjalnej strategii zmiany biegów i zdolności do przenoszenia dużych momentów obrotowych, pozwalających w każdych warunkach poruszać zestawy drogowe o masie całkowitej do 120 ton, Optidriver Xtrem jest szczególnie zalecana do zastosowań w transporcie górniczym, ponadnormatywnym i ciężkim transporcie budowlanym.
Ta niezwykle wytrzymała skrzynia biegów jest wyposażona w wałek wejściowy z sześciorowkowym wielowypustem, zamiast czterorowkowego, a także powiększone koła zębate, poddane specjalnemu procesowi obróbki cieplnej. Jej oprogramowanie sterujące w sposób ciągły dostosowuje strategię zmiany biegów do obciążenia pojazdu, w oparciu o dane przekazywane przez odpowiednie czujniki.