Model PR 736 Litronic to pierwsza maszyna z nowej generacji spycharek. Jej koncepcji przyświecało zwiększenie sprawności oraz ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2.
Dzięki zintegrowanej funkcji "eco" oraz silnikowi Diesla produkcji Liebherr o nowym standardzie emisji spalin IV, nowe spycharki firmy Liebherr zapewniają najwyższą sprawność.
Model PR 736 Litronic to pierwsza maszyna z nowej generacji spycharek. Jej koncepcji przyświecało zwiększenie sprawności oraz ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2.
Dzięki zintegrowanej funkcji "eco" oraz silnikowi Diesla produkcji Liebherr o nowym standardzie emisji spalin IV, nowe spycharki firmy Liebherr zapewniają najwyższą sprawność. Nowa konstrukcja zapewnia też wysoki komfort i bezpieczeństwo operatora.
Modele nowej Generacji 6 są wyposażone w napęd jezdny sterowany elektronicznie ze zintegrowaną funkcją "eco". Kierowca może wybierać pomiędzy możliwością uzyskania maksymalnych osiągów i maksymalnej oszczędności. System automatycznie dobierze najbardziej korzystne ustawienia dla ekonomicznej pracy wszystkich komponentów napędu jezdnego.
Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem jest pro-aktywna regulacja mocy. Wybór wyższego poziomu siły naporu za pomocą joysticka wpływa na zarządzanie sterowaniem ustawieniami napędu jezdnego oraz przygotowuje układ napędowy na zapotrzebowanie na wyższą moc. Szybsze reagowanie również przyczynia się do znaczącego zwiększania potencjału maszyny.
Jak wszystkie ładowarki i ciągniki gąsienicowe firmy Liebherr, model PR 736 ma napęd hydrostatyczny. Układ napędowy utrzymuje prędkość silnika na niemal stałym poziomie.
Panoramiczne szyby zapewniają dobrą widoczność. Układ wydechowy jest ukryty za słupkiem A. Kabina modelu PR 736 to całkowicie nowy projekt. Operator ma możliwość ustawienia elementów układu sterowania jazdą w najbardziej dogodnej pozycji. Czujnik wbudowany w fotel automatycznie identyfikuje obecność operatora, bez potrzeby użycia dźwigni bezpieczeństwa.
Model PR 736 wyposażono w ekran dotykowy, który stanowi interfejs dla nowej architektury układu sterowania o konstrukcji modułowej, z możliwością rozbudowy. Istnieje możliwość wbudowania dodatkowych funkcji, np. kamer cofania lub funkcji dla zapewnienia wygody, takich jak sterowanie klimatyzacją; będą one wszystkie wyświetlane na ekranie.
Centralnie zlokalizowane punkty konserwacyjne, klapy rewizyjne i drzwi do przedziału silnika o szerokim kącie otwarcia, przechylna kabina w standardowym wyposażeniu oraz opcjonalnie chłodnica, którą można wysunąć do czyszczenia, to cechy pozwalające na uproszczenie prac serwisowych.
Całkowicie nowa jest konstrukcja układu gąsienicowego: zębate koła napędowe mają większą średnicę, większą liczbę zębów w zazębieniu, co wydłuża okres eksploatacji zarówno gąsienicy, jak i kół zębatych.