Firma Doosan Construction Equipment przedstawiła nową 19-tonową koparkę kołową DX190W-3, zgodną z normą Stage IIIB.
Jak wszystkie koparki, ładowarki kołowe i wywrotki przegubowe Doosan nowej generacji wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich dwóch lat, model DX190W-3 spełnia nie tylko najnowsze wymogi w zakresie emisji. Zapewnia większą moc kopania i udźwig, krótsze czasy cyklów roboczych i większą oszczędność paliwa przekładającą się na redukcję kosztów utrzymania.
Większa wydajność
Koparkę o masie roboczej wynoszącej od 18,4 do 20,3 t napędza znany 6-cylindrowy silnik Diesla "common rail" Doosan DL06KB o mocy 129,4 kW (174 KM) przy 1900 obr./min (SAE J1349) z turbosprężarką doładowującą z zaworem sterującym i chłodnicą międzystopniową, zgodny z normą Stage IIIB. Nowa maszyna charakteryzuje się większą mocą niż inne maszyny tej klasy. W połączeniu z wysokowydajnym układem hydraulicznym pozwoliło to zapewnić najwyższą moc kopania łyżki i ramienia oraz siłę trakcyjną na rynku.
Nowa maszyna osiąga lepsze parametry niż model wyposażony w silnik Stage IIIA: < Moc silnika większa o 9%, zaś moment obrotowy o 4% < Siła trakcyjna większa o 6%, a moment układu obrotowego - aż o 16% < Siły kopania większe o 3% (na łyżce) i 13% (na ramieniu) < Znacznie większy udźwig: w wersji monoblokowej - o 3% z przodu i o 24% z boku; w przegubowej - o 53% z przodu i o 22% z boku < Poziom hałasu w kabinie zmniejszony do 71 dBA (z 74,9 dBA) < Do 12% mniejsze zużycie paliwa
DX190W-3 to wydajna maszyna, w przypadku której testy fabryczne wykazały zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 12%, w zależności od rodzaju wykonywanej pracy i wybranego trybu. Nowy wskaźnik ECO znajdujący się na panelu sterowania pozwala operatorowi na kontrolowanie w czasie rzeczywistym spalania i obciążenia silnika; dzięki temu możliwy jest wybór trybu pracy, który jest najbardziej korzystny pod względem zużycia paliwa. Dwa nowe tryby pracy (P+: dodatkowa moc i L: podnoszenie) poprawiają właściwości trakcyjne i efektywność. Tryb podnoszenia (L) ma na celu ułatwianie przenoszenia ciężkich przedmiotów i materiałów na placach budowy. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas pracy w wąskich i zamkniętych obszarach.
System redukcji obrotów silnika i inne funkcje, takie jak sprzęgło elektroniczne ograniczające zbędną pracę wentylatora, w dużym stopniu przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa przez nową koparkę.
Zwiększona sterowność i wygoda operatora
Nowa, zgodna z normami ROPS i OPG kabina została powiększona o 6%, a nowe zawieszenie pozwala na redukcję drgań nawet o 20%. W połączeniu z nowym systemem chłodzenia i wentylatorami pomogło to zmniejszyć hałas w kabinie z 74,9 do 71 dBA. Standardowo koparka jest wyposażona także w regulowany podgrzewany fotel z zawieszeniem pneumatycznym.
Nowy 7-calowy, kolorowy panel kontrolny jest wyposażony w funkcjonalny wyświetlacz. Sterowanie wszystkimi funkcjami może odbywać się zarówno z tablicy przyrządów, jak i za pomocą nowego kontrolera jog/shuttle umieszczonego obok joysticka; funkcja ta jest dostępna wyłącznie w koparkach Doosan. Przyciski w przód/luz/w tył (FNR) znajdujące się na joysticku pozwalają operatorowi na zmianę kierunku bez konieczności zdejmowania rąk z joysticka.
Łyżki: |
0,38-0,93 m3 |
Masa robocza: |
18,4 - 20,3 t |
Głębokość kopania (przód - standard): |
5.725 mm |
Zasięg kopania (przód - standard): |
9.255 mm |
Wysokość kopania (przód - standard): |
9.440 mm |
Szerokość całkowita: |
2.534 mm |
Wysokość (przód - standard): |
3.354 mm |
Długość całkowita w pozycji jazdy (przód - standard): |
8.114 mm |
Promień obrotu tylnej części: |
3.170 mm |
Siła uciągu: |
11,2 t |
Moc kopania na łyżce (ISO): |
13,8 t |
Moc kopania na ramieniu (ISO): |
9,8 t |
Udźwig na poziomie gruntu (z przodu): |
7,73 t na 6,0 m |
Prędkości jazdy: |
dolny zakres - 3,4 km/h; średni zakres - 9,4 km/h; górny zakres - 35,7 km/h |
Silnik (SAE J1349, netto): |
6-cylindrowy Doosan DL06KB zgodny z normą Stage IIIB (EGR), 129,4 kW (174 KM) przy 1.900 obr/min |