Volvo Trucks poszerza swoją ofertę pojazdów Euro 6, wprowadzając na rynek model FE z niskowejściową kabiną Low Entry Cab (LEC). Pojazd zaprojektowano specjalnie z myślą o zastosowaniach takich jak wywóz odpadów i miejski transport dystrybucyjny.
Jest wyposażony w kabinę z nisko położonym wejściem, całkowicie płaską podłogą i miejscami siedzącymi dla czterech osób, zapewniającą bardzo dobrą widoczność.
- Wymagania dotyczące efektywnego transportu odpadów i inteligentnych rozwiązań w obszarze miejskiego transportu dystrybucyjnego ciągle rosną - mówi Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu dystrybucyjnego w Volvo Trucks. - Dzięki nowemu Volvo FE LEC potrafimy jeszcze lepiej niż dotychczas spełniać potrzeby klientów. Na przykład, jesteśmy jedynym producentem samochodów ciężarowych, który oferuje śmieciarkę wyposażoną w niskowejściową kabinę i zautomatyzowaną skrzynię biegów jako alternatywę dla przekładni w pełni automatycznej. Volvo I-Shift zapewnia niższe zużycie paliwa, a dzięki swojej małej masie - także większą ładowność.
Przelotowa kabina z nisko położonym wejściem
Pod względem konstrukcyjnym nowe Volvo FE LEC bazuje na modelu modelu FE najnowszej generacji. Podwozie, układ napędowy, elementy sterujące i design są w obydwu tych pojazdach niemal identyczne. Tym co wyróżnia FE LEC jest niskowejściowa, przelotowa kabina. Stopień wejściowy znajduje się na wysokości zaledwie 530 mm nad jezdnią. Funkcja "przyklęku" pozwala zmniejszyć tę wysokość o kolejne 90 mm. Drzwi kabiny otwierają się pod kątem 90 stopni, zaś jej podłoga jest całkowicie płaska. Kabina może być wyposażona nawet w trzy fotele dla pasażerów. Aby zapewnić kierowcy jak najlepszą widoczność, jego fotel jest wysunięty nieco do przodu. Obserwację otoczenia pojazdu ułatwiają również duże lusterka wsteczne i rampowe. W opcji dostępne są dodatkowe szyby boczne - w bocznych ścianach kabiny za drzwiami.
Praktyczne detale
- Volvo FE LEC zostało zaprojektowane z myślą o ułatwieniu codziennej pracy kierowcy i całej załodze. Dlatego wiele uwagi poświęciliśmy praktycznym detalom - informuje Lars Franck, menedżer produktu ds. oferty rozszerzonej w Volvo Trucks.
Na przykład, funkcja "przyklęku" aktywuje się automatycznie po uruchomieniu hamulca postojowego, umożliwiając szybkie wygodne opuszczenie kabiny przez załogę. Można ją również włączać i wyłączać przełącznikiem znajdującym się na desce rozdzielczej. Obok fotela kierowcy znajduje się przyłącze pneumatyczne dla pistoletu pneumatycznego, którego można użyć do usunięcia kurzu i innych zanieczyszczeń z wnętrza kabiny. Za fotelem kierowcy przewidziano możliwość zamontowania gniazda elektrycznego 24 V - np. w celu zasilania chłodziarki. Przewidziano także miejsce do montażu wyświetlacza kamery cofania lub urządzenia wagowego, za pośrednictwem specjalnego uchwytu na dece rozdzielczej.
Ogólnoeuropejska homologacja dla pojazdu kompletnego
Nowe Volvo FE LEC otrzymało ogólnoeuropejską homologację dla pojazdu kompletnego. Spełnia zarówno normy europejskie i szwedzkie, jak i rygorystyczne normy Volvo Trucks dotyczące bezpieczeństwa zderzeniowego. Pojazd miał swoją premierę na wystawie IFAT w Monachium, w dniach 5-9 maja br. IFAT to jedna z największych na świecie wystaw w branży ochrony środowiska i zagospodarowania odpadów.
Kabina |
przelotowa z całkowicie płaską podłogą i miejscami siedzącymi dla czterech osób |
Wysokość wejścia |
530 mm - 440 mm po uruchomieniu funkcji "przyklęku" (opony 315/70R22.5) |
Kąt otwarcia drzwi |
90 stopni |
Konfiguracja osi |
4x2 lub 6x2 ze skrętną osią wleczoną |
Silnik |
Volvo D8K Euro 6 o mocy 250, 280 lub 320 KM |
Skrzynie biegów |
Volvo I-Shift lub w pełni automatyczna skrzynia Allison |