Nagrodę MAN Service Quality Award 2014 zdobyła drużyna z Chorwacji. Tuż za nią uplasowały się dwa zespoły z Niemiec. Polacy na 14. miejscu.
W finale konkursu MAN Service Quality Award w Berlinie tytuł "Najlepszej stacji serwisowej MAN 2013/2014" zdobył partner serwisowy MAN z Chorwacji, firma Auto Hrvatska PSC Slavonski Brod.
Nagrodę MAN Service Quality Award 2014 zdobyła drużyna z Chorwacji. Tuż za nią uplasowały się dwa zespoły z Niemiec. Polacy na 14. miejscu.
W finale konkursu MAN Service Quality Award w Berlinie tytuł "Najlepszej stacji serwisowej MAN 2013/2014" zdobył partner serwisowy MAN z Chorwacji, firma Auto Hrvatska PSC Slavonski Brod. Drugie miejsce zajął MAN Truck & Bus Service w Rosenheim, zaś trzecie partner serwisowy MAN Andreas Tröger GmbH w Saalfeld.
- Nagroda MAN Service Quality Award ma na celu zwrócenie większej uwagi na kwestie związane z obsługą posprzedażną pojazdów oraz na systematyczną poprawę jakości usług świadczonych w naszych stacjach serwisowych - wyjaśnia Lars Eßmann, kierownik pionu After Sales w firmie MAN Truck & Bus AG. - W ten sposób staramy się dbać o naszych klientów. Dodatkowym bodźcem jest dla nas fakt, że w niektórych krajach pojazdy ciężarowe i autobusy MAN już kilkakrotnie zwyciężały w konkursach TÜV Report. Jakość usług świadczonych przez nasze warsztaty odgrywała przy tym istotną rolę.
Zwycięzcy zostali wyłonieni spośród 800. zespołów z całego świata. Konkurs obejmował kilka rund przeprowadzanych online, w ramach których stacje serwisowe musiały się wykazać znajomością wiedzy technicznej w zakresie pojazdów użytkowych. Wyselekcjonowane w ten sposób 83 najlepsze warsztaty zostały w styczniu 2014 poddane testowi w formie symulowanej rozmowy telefonicznej. Podczas tej rozmowy oceniana była obsługa klienta i kompetencja fachowa pracowników. W kwietniu w finałowych rozgrywkach w Berlinie uczestniczyły najlepsze warsztaty z każdego regionu. Finaliści pochodzili z Chorwacji, Niemiec, Austrii, Belgii, Holandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Rosji, Turcji, Polski, Kataru, Hiszpanii, Francji i Estonii. Na każdym stanowisku jurorzy oceniali wiedzę finalistów w zakresie oryginalnych części zamiennych, systemu zarządzania zleceniami, umów serwisowych i usług w ramach rękojmi. Podczas zadań praktycznych sprawdzali umiejętność szybkiego rozwiązywania problemów występujących w pojazdach ciężarowych, autobusach i silnikach.
Wysokim, 14. miejscem w rundzie finałowej może pochwalić się stacja serwisowa MAN Truck & Bus Service Agro-Star z Kalisza, która jako jedyna reprezentowała Polskę w tegorocznym finale. Pracownicy tej stacji serwisowej regularnie biorą udział w konkursie, kwalifikując się do ostatniego etapu i osiągając bardzo dobre wyniki.
Firma MAN przyznaje nagrodę Service Quality Award dla najlepszej stacji serwisowej regularnie od 2008 roku. Do tegorocznej edycji zgłosiło się 60 procent wszystkich stacji serwisowych MAN na całym świecie. Tym samym ustanowiony został nowy rekord uczestnictwa w konkursie.